מהפכה חשמלית: BYD מציגה טעינה במהירות של תדלוק

יצרנית הרכב החשמלי הגדולה בעולם, BYD, חשפה טכנולוגיית טעינה חדשה ומהירה פי שניים מטסלה – 400 ק"מ ב-5 דקות | השימוש יהיה מוגבל לעמדות טעינה ייעודיות

עמדת טעינה - אילוסטרציה | צילום: שריה דיאמנט | פלאש 90

יצרנית הרכב החשמלי הסינית BYD, שהפכה בשנים האחרונות למובילה עולמית בתחום, חשפה מערכת טעינה חדשה ומהירה במיוחד, פי שניים מהטעינה המהירה ביותר של טסלה כיום. הבשורה המשמעותית מגיעה לצד אתגר: הנגשת נקודות הטעינה לציבור הרחב.

המטרה: "צמצום הזמני הטעינה של רכבים חשמליים לזמן תדלוק של רכבים רגילים"

המערכת החדשה מושקת תחת השם "Super e-Platform". מדובר בטכנולוגיה המספקת הספק טעינה חסר תקדים של 1000kW, אשר כאמור מהווה קפיצה דרמטית לעומת המהירות המקובלת כיום. החשיפה החדשה מביאה בשורה משמעותית לנהגי הרכבים החשמליים, המתקשים עם חרדת הטווח וזמני טעינה ממושכים.

באירוע ההשקה שנערך בשנזן, הכריז מייסד BYD כי מטרת החברה היא "לצמצם את זמני הטעינה של רכבים חשמליים לזמן הזהה של תדלוק רכבים רגילים". לדבריו, מדובר בפריצת דרך תעשייתית ראשונה מסוגה, עם טעינה בהספק של מגה-וואט שלם. משמעות הנתונים היא שתוך חמש דקות בלבד, משתמשים יוכלו להוסיף 400 ק"מ של טווח נסיעה.

החידוש של BYD נחשב למכה עבור טסלה, שבשנים האחרונות נחשבה לחלוצה בתחום הטעינה המהירה. עמדות ה-Supercharger החדשות שלה מספקות הספק מרבי של 500kW בלבד – מחצית מהטכנולוגיה החדשה של BYD. מדובר בהמשך ישיר לתחרות המתעצמת בין היצרניות, כאשר BYD כבר עברה את טסלה במכירות רכבים חשמליים ברבעון האחרון של 2023.

האם עמדות הטעינה החדשות יגיעו גם מחוץ לסין?

עם זאת, החידוש של BYD מגיע עם מגבלות. ראשית, לא כל דגמי החברה יוכלו ליהנות מהטעינה האולטרה-מהירה – נכון להיום, רק דגמי Han L ו-Tang L היוקרתיים תומכים בטכנולוגיה החדשה. שנית, כדי לנצל את מהירות הטעינה המלאה, המשתמשים יידרשו להגיע לעמדות טעינה ייעודיות של BYD, שתוקמנה בשלב הראשון רק בסין. החברה הצהירה כי היא מתכננת להקים כ-4,000 עמדות טעינה מהירה, אך טרם פירטה תוכנית גלובלית להתרחבות.

הנגשת עמדות טעינה

ההתבססות של BYD על תשתית טעינה בלעדית מעלה שוב את סוגיית הפרגמנטציה בעולם הרכב החשמלי. בעוד שבעלי רכבי בנזין יכולים לתדלק בכל תחנת דלק ללא תלות ביצרן הרכב שלהם, נהגי רכבים חשמליים נאלצים להתחשב בסוג העמדה, כושר ההספק שלה, מספר הרכבים המחוברים אליה, ואף תנאי מזג האוויר שמשפיעים על מהירות הטעינה. החידוש של BYD הוא צעד משמעותי קדימה, אך רק אם ילווה בפריסה רחבה של עמדות טעינה גלובליות, הוא יהפוך לפתרון אמיתי.

שתפו כתבה זו:

0 0 הצביעו
דירוג הכתבה
guest
0 תגובות
משוב מוטבע
הצג את כל התגובות
טוען עוד כתבות
דילוג לתוכן