רכבת ישראל נוקטת בצעדים משמעותיים להתמודדות עם הגידול במספר הנוסעים והורדת העומסים. לאחרונה, החלה החברה להפעיל רכבות אלסטום עם עשרה קרונות, המסוגלות להכיל 1,300 נוסעים. רכבות אלה הוכנסו לשירות בהדרגה, בעיקר בקווים הצפוניים בעלי הביקוש הגבוה.
במקביל, הרכבת מפעילה כבר מספר חודשים רכבות חשמליות ארוכות מסוג סימנס DDEMU, עם עשרה או שנים-עשר קרונות, בעלות קיבולת של 1,500-2,000 נוסעים. רכבות אלה משרתות את הקווים לירושלים ואת הקו הפרברי בין בנימינה לאשקלון.
בסך הכל, מופעלים מדי יום בין 35 ל-40 מערכי רכבת ארוכים, המורכבים משמונה, עשרה או שנים-עשר קרונות.
עוד באותו הנושא
לאחרונה, אישר דירקטוריון רכבת ישראל תכנית הצטיידות משמעותית בשווי 1.7 מיליארד יורו. התכנית כוללת רכישת 81 קרונועי סימנס DDEMU נוספים, 96 קרונות דו-קומתיים מתוצרת אלסטום, וקטרים חשמליים. ציוד זה צפוי להקל משמעותית על העומס בקרונות ולשמש בפרויקטים עתידיים כמו מסילת 431 והמסילה המזרחית.
יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל, עו"ד משה שמעוני, הדגיש את חשיבות ההיערכות לגידול הצפוי במספר הנוסעים: "אנו נערכים לעלייה המבורכת במספרי הנוסעים הצפויה בשנים הקרובות, עם רכש משמעותי של רכבות חדישות, המאפשרות קיבולת נוסעים גבוהה, ברמת שירות מיטבית. לאחרונה אישרנו בדירקטוריון הרכבת רכש נוסף, אשר ימשיכו את מגמת שיפור השירות".