כך יאכפו פקחים את חוק סימון המחירים ברשתות השיווק

משרד הכלכלה מגייס מפקחים חדשים למאבק בעבירות חוקי הצרכן | לקראת מבצע אכיפה נרחב של חוק סימון מחירים
פקחים חוק סימון המחירים

סימון מחירים | צילום: Michael Giladi/Flash90

החוק לסימון מחירים נועד להגן על הצרכנים מפני הטעיות וניצול לא הוגן מצד עסקים, אך אינו נאכף בצורה מספקת. במהלך ישיבה שנערכה אתמול (א') במשרד הכלכלה והתעשייה, הנחה השר ברקת לבצע הכשרה מיידית של 21 מפקחים חדשים לחיזוק מערך האכיפה של החוק.

המפקחים יצטרפו ל-8 מפקחי הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן ויחד הם יפעלו למיגור התופעה של הימנעות מסימון מחירים של מוצרים ברשתות ובשווקים ברחבי הארץ.

התאמת מחירי המדבקות למחירים בקופות

בנוסף לאכיפת סימון המחירים, יתמקדו הפקחים גם בהתאמת מחירי המדבקות שעל המוצרים למחירים בקופות וכן בבדיקת דיוק המשקלים בבתי העסק.

יצוין כי ההנחיות החדשות ומבצע האכיפה מגיעים בעקבות דיווחים על הפרות חוזרות ונשנות של החוק, על ידי בעלי עסקים. זאת למרות פעולות אכיפה קודמות, שכללו 260 ביקורות, קנסות של מיליוני שקלים ועשרות התראות.

פקחים חוק סימון המחירים
ניר ברקת, שר הכלכלה והתעשייה | צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

נבלם סימון המחירים באופן דיגיטלי

השר ברקת אמר כי "הפרת החוק ואי סימון מחירים הנם פגיעה בזכויות הבסיסיות של הצרכן ואני שב וקורא לצרכנים אשר נתקלים במקומות שאינם מסמנים בהתאם לחוק, לפנות לרשות להגנת הצרכן ולדווח".

לפני מספר חודשים התבקשה הרשות להגנת הצרכן להגיש תוכנית לבחינת שילוב סימון מחירים באופן דיגיטלי, לצד או במקום סימון המדבקות, אך לאחרונה הוחלט כי הנושא אינו בשל ליישום, בין היתר, בשל הקושי למצוא פתרונות ישימים לאוכלוסיות עם צרכים מיוחדים, מבוגרים ובעיות תפעול נוספות.

שתפו כתבה זו:

5 1 הצבעה
דירוג הכתבה
guest
0 תגובות
משוב מוטבע
הצג את כל התגובות
טוען עוד כתבות
דילוג לתוכן