הבוקר (ג') התפרסם מכתב ששלח אוריאל לין לשרת התחברוה מירי רגב, ובו מספר המלצות לפעולות למאבק במגמת העלייה של תאונות הדרכים בכבישי ישראל, אשר גובים מאות קורבנות מדי שנה. "דומני כי אין צורך לפרט, כי מספר תאונות הדרכים במגמת עליה מתמדת ומדאיגה", פתח לין את מכתבו. "לעניות דעתי, ההצעות שהועלו עד היום לא תבלומנה מגמה מסוכנת זו. על בסיס ניסיון אישי רב בשורת תפקידים בשירות הציבור בנושא זה, אני מגיש לכם תוכנית אופרטיבית. לי אין ספק כי ביצוע תוכנית זו יבלום את מגמת העלייה ואף יפחית את היקף התאונות. כל ההצעות ברות ביצוע. חלק מההצעות עשויות להראות כמכבידות, אולם כשבוחנים את ההצעה מול הצורך להציל חיי אדם – אין בהן הגזמה".

ההמלצות הראשוניות: תשתיות וחינוך
את ראשית המלצותיו של לין ניתן לחלק ל-4 קטגוריות עיקריות, על פי המכתב:
- שיפור תשתיות – להגדיל את מספר מעברי החצייה, לבנות עם כבישים חדשים יותר פסי האטה, ולהציב גדרות בצמתים ובמקומות חציית כביש שהוגדרו כמסוכנים.
- האטת משאיות – חזרה לחוק הישן בנוגע למהירות משאיות, המוריד את המהירות המרבית המותרת להם ל-10 קמ"ש פחות מאשר לרכבים הפרטיים; בנוסף, יינתן אישור למשאיות להשתמש בנת"צים באזורים לא צפופים.
- חינוך לזהירות בדרכים – להכניס שעת לימוד בנושא כבר מגיל הגן.
- מסע הסברתי – להפיץ באופן מסודר ורחב יותר את ההנחיות לנסיעת רכבים וכלים דו-גלגליים, יחד עם אכיפה חזקה יותר.

ההמלצה המרכזית: אכיפה מוגברת
במכתבו, טוען לין שהמשטרה צריכה ליצור כוח הרתעתי משמעותי יותר מול הנהגים בישראל, באמצעות אכיפה נרחבת וקשה יותר לחיזוי. לין מציע להגדיר את 10 עבירות התנועה החמורות והמסוכנות ביותר, ולהעלות בהן את רמת הענישה, ללא אפשרות הקלה, ולאכוף אותם גם במקרים בהם אין תאונות. לין ממליץ לתת לפקחים ברשויות מקומיות סמכויות רחבות יותר, וכן להגדיל את השימוש ברכבי משטרה סמויים – דבר אשר יעורר חשש בלב פורעי חוק המזלזלים ברכבים האזרחיים שבסביבותיהם, שמא הם עשויים להיתקל במשטרה סמויה.
עוד באותו הנושא
אוריאל לין מוכר בישראל בעיקר כחבר כנסת לשעבר, יו"ר ועדה החוקה בתחילת שנות ה-90 שהעביר את 'חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו', שהיה בעל השלכות מהותיות על החברה והפוליטיקה הישראלית. אך לאחר הקריירה הפוליטית שלו כיהן לין כיו"ר הרשות הלאומית לביטחון בדרכים (הרלב"ד), ובנושא זו הוא מוסיף להתעסק גם כיום, מעט לפני יום הולדתו ה-90.