משרד התחבורה הכריז על שורת שינויים בנהלי מערך הבקרה בתחבורה הציבורית, במטרה להפוך את עבודתם למרגיעה ונעימה יותר, באופן שימנע לחץ מהנוסעים וישמור על כבודם. בנוסף, הנהלים החדשים יתחשבו באוכלוסיות מלווים או הזקוקות לליווי – קטינים, נכים, אזרחים ותיקים וכד'.
השינויים שהוכרזו היום (ג') ייכנסו לתוקף בקרוב, ומערך המבקרים יעבור הכשרה מיוחדת, שתכלול הדגשה של ערכי שירות אדיב ומקצועי.
בין הנהלים החדשים:
- גמישות בתיקוף ותשלום עבור נוסע אחר ברב-קו אישי, כאשר מדובר באוכלוסייה מלווה לבעלי זכאות, כפי שפורטו.
- החתמת נוסעים על אישור קבלת דרישת תשלום במהלך שיגביר שקיפות במערכת, יחד עם הסדרת תעריף מוגדל לקטינים בגילאי 12-18.
- הגבלת מספר הבקרים למספר הדלתות באוטובוס, כדי למנוע לחץ מיותר.
- חובה על המבקרים להפעיל שיקול דעת בעת בקרת אוכלוסיות מלוות ומוגבלות, וכן נוסעים עם עגלות או כבודה.
- הארכת זמן טיפול בקנסות – בקשה לביטול עד 45 יום, וביצוע תשלום תוך 60 יום.
- איסור על עיכוב האוטובוס בידי המבקרים, במטרה לעמוד בלוח הזמנים.
- תפותח מערכת בקרה ופיקוח מיוחדת, על הבקרים עצמם.

"צעד משמעותי בשיפור במערך התחבורה הציבורית"
שרת התחבורה מירי רגב התייחסה לשינויים ואמרה: "התוכנית שאנו מציגים היום היא צעד משמעותי בשיפור במערך התחבורה הציבורית הראויה למדינת ישראל המתחדשת. היא פותחת עידן חדש בתחבורה הציבורית בישראל, עידן של שירות מכבד, שקיפות ואמון הדדי. אני מאמינה שהדרך לעודד שימוש בתחבורה ציבורית עוברת קודם כל דרך שירות איכותי, הוגן ומכבד".