פרויקט התשתיות הגדול בישראל: אושר המקטע האחרון בפרויקט המטרו

אחרי הרכבת הכבדה והרכבת הקלה, אושר היום נדבך נוסף במערכת הסעת ההמונים ה"מטרו" וכעת יחל שלב התכנון במטרה להשלים את רשת התחבורה ולהפחית את עומסי התנועה

freepik

המקטע האחרון בפרויקט המטרו של גוש דן, המכונה M1 צפון, אושר היום (ב') על ידי הוועדה לתשתיות לאומיות. האישור ניתן על ידי חברי הוועדה פה אחד, לאחר שבוצעו מספר עדכונים לצמצום הפגיעה בקניין והריסת מבנים.

האישור מהווה צעד אחרון בהשלמת התכנון של פרויקט התחבורה הגדול ביותר במדינת ישראל. כעת יכולה חברת נתיבי תחבורה עירוניים (נט"ע) להיערך לקראת הוצאת היתרים עבור העבודות המוקדמות והעתקת התשתיות מהמסלול המתוכנן.

צעד לקראת גישה מהירה ונוחה בגוש דן

אורך המקטע שאושר הינו כ-28 ק"מ והוא יחבר את כפר סבא ורעננה למרכז המטרופולין של גוש דן, דרך הרצליה, הוד השרון ורמת השרון. לאורך המקטע מתוכננות 20 תחנות, והוא יאפשר גישה מהירה ונוחה למרכזי התעסוקה, התרבות והפנאי במרכז גוש דן.

קו M1 של המטרו | צילום: נת"ע

פרויקט המטרו הוא פרויקט התשתית הגדול ביותר במדינת ישראל והוא מתפרש על פני 150 ק"מ של מנהרות תת-קרקעיות וכולל 109 תחנות. על פי התוכניות צפויה מערכת המטרו כולה לשרת כ-2 מיליון נוסעים ביום, להפעיל כ-450 מיליון נסיעות בשנה ולהקל משמעותית על עומסי התנועה באזור.

שיפור התחבורה הציבורית בישראל

כאמור, לאחר אישור המקטע האחרון צפויה נט"ע לעבור לשלב התכנון המפורט של כלל מערכת המטרו. הרב נתן אלנתן יו"ר הוועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל) אמר במהלך הישיבה: "מדינת ישראל מצטרפת לשורה של מדינות עם מערכת הסעת המונים איכותית. מערכת המטרו של גוש דן תשנה את פני המטרופולין ותשפר משמעותית את חיי מיליוני תושבים".

יצוין כי מערכת המטרו תצטרף לרכבת הקלה בגוש דן שכבר מפעילה את הקו האדום וקווי הרכבת הנוספים נמצאים כעת בשלבי ביצוע. פיתוח כלל התשתיות נועד לשפר את התחבורה הציבורית בישראל ולאפשר למדינה להיות בשורה אחת עם שאר מדינות המערב שבהן קיימות מערכות מטרו מתקדמות. הצפי להצגת התכנון הראשוני של התוואי הינו לחודש דצמבר 2025.

שתפו כתבה זו:

0 0 הצביעו
דירוג הכתבה
guest
0 תגובות
משוב מוטבע
הצג את כל התגובות
טוען עוד כתבות
דילוג לתוכן