נלחמים בקטל בכבישים: האכיפה בצמתים תוגבר, המהירות המותרת תרד

משטרת ישראל החליטה לשנות את סף האכיפה למהירות מופרזת. מצלמות אשר מוצבות בצמתים מרכזיים בהם מתרחשים תאונות קשות יופעלו במהירויות נמוכות יותר

כביש איילון | צילום: ויקיפדיה

59 אנשים נהרגו בכבישים מתחילת השנה, המספר החריג והמזעזע עורר את משטרת ישראל לקבל את ההחלטה לשנות את סף האכיפה נגד עבירות המהירות המופרזת בצמתים. במחקר שנערך לאחרונה במחלקת המחקר והפיתוח של אגף התנועה, ניסו השוטרים להבין מה גורם לתאונות הקטלניות, בעיקר בצמתים. הממצאים הצביעו על כך שנהגים רבים מאיצים כשהם מגיעים לצומת כדי "להספיק" לעבור, גם אם הרמזור מהבהב.

בעקבות זאת, ראש אגף התנועה, ניצב חיים שמואלי, קיבל את ההחלטה לשנות את סף האכיפה במהירויות בצמתים. מצלמות אשר מוצבות בצמתים מרכזיים בהם מתרחשים תאונות קשות יופעלו במהירויות נמוכות יותר, זאת על פי דיווח שפורסם אמש (א') בN12, כאשר:

  1. בצומת שהמהירות המותרת בו היא עד 90 קמ"ש: בעבר המצלמה הייתה פועלת רק ממהירות של 120 קמ"ש – אך כעת האכיפה יורדת ל-100 קמ"ש.
  2. בצומת של 80 קמ"ש: האכיפה תחל ממהירות של 90 קמ"ש, ולא של 100 כפי שהיה עד היום.
  3. בצומת של 70 קמ"ש: אכיפה ממהירות של 80 קמ"ש ולא של 86 קמ"ש

השינוי יביא איתו עלייה משמעותית בכמות הדוחות שיונפקו, בנקודות שיקבלו נהגים ובכמות הכסף שייכנס לקופת המדינה. במשטרה מסבירים כי על אף הביקורת על המהלך, זו הדרך שלהם להתמודד עם תאונות קטלניות.

"אם היינו הולכים לכיוון של להעשיר את קופת המדינה, היינו מורידים את ספי האכיפה בכל מצלמות ה-א' 3", סיפר ראש מחלקת מחקר ופיתוח באגף התנועה, ניצב-משנה עמיר ג'יבלי. "נהפוך הוא, אנחנו בדיון, שכמו שציינתי, בוצע בראשותו של ראש אגף התנועה, ניתחנו כל כביש וכל צומת וכל מצלמה ובמקומות שאנחנו מבינים שצריך לעשות שינוי, בוצע שינוי. לא הורדנו את כל ספי האכיפה בקטעי הדרך אלא בצמתים".

שתפו כתבה זו:

0 0 הצביעו
דירוג הכתבה
guest
0 תגובות
משוב מוטבע
הצג את כל התגובות
טוען עוד כתבות
דילוג לתוכן