משרד הרישוי פרסם את נתוניו אודות מכירות רכבים בישראל במהלך חודש פברואר האחרון. על פי הנתונים, שפורסמו באתר 'גלובס', במהלך החודש הקצר נמכרו כ-24,600 רכבים חדשים; בחודש ינואר נמכרו קרוב ל-45 אלף. בפילוח לחברות רכב, 'יונדאי' מוביל את המכירות עם יותר מ-9 אלף מכירות, ולאחריה 'טויוטה' עם 7,700, 'סקודה' עם קצת פחות מ-7 אלף, 'קיה' עם כ-6,500, ובמקום החמישי חברת 'צ'רי' – עם כ-4 אלף מכירות.

אך המספרים הפשוטים אינם משקפים מגמות צמיחה: ליונדאי מדובר בעלייה של אחוז אחד לעומת פברואר דאשתקד, ולקיה אף בירידה של מספר אחוזים; בעוד שלטויוטה מדובר בעלייה של 40%, לסקודה – 70%, וליצרנית צ'רי בעלייה של לא פחות מ-140%. עבור היצרנית הסינית אשר החלה למכור בארץ רק ב-2023, מדובר בהצלחה מסחררת.
ירידה בביקוש לרכבים
יש מגמה נוספת שראוי לשים לב אליה – ירידה כללית במכירת מכוניות, בשל ירידה בביקוש בשוק המכוניות בארץ. בפברואר שעבר נמכרו 6.5% יותר רכבים – ואז ישראל עוד הייתה נתונה בעיצומה של המלחמה. קשה למצוא את הסיבות לירידה בביקוש, אך חברות השיווק כבר מתחילות במאבק להורדת מחירים במטרה לעמוד ביעדי המכירות.
עוד באותו הנושא

לירידה בשוק מכירות הרכב הפרטי אמנם יש השלכות שליליות עבור רווחי החברות, אך עשויה להיות לה גם השלכות חיוביות עבור הרווחה החברתית בישראל – פחות רכבים בכבישים משמעם מניעת עלייה בעומס, וכן מניעה של זיהום נוסף באיכות האוויר ברחבי ישראל.