הצפון והמרכז מתקרבים: האם זו המהפכה שכולנו חיכינו לה?

פרויקט הארכת כביש 6 צפונה הכולל סלילת 22 ק"מ והקמת מחלפים חדשים, צפוי לשפר נגישות בצפון, לקצר זמני נסיעה ולעודד צמיחה כלכלית באזור

כביש 6 מבט צפונה | קרדיט: אורי, ויקיפדיה

הארכת כביש 6 צפונה אמורה לחבר בין מחלף סומך לבית העמק והיום (ג') פורסמו מסמכי המכרז של הפרויקט ע"י ועדת המכרזים. המיזם כולל סלילת כ-22 ק"מ של כביש דו-מסלולי תלת-נתיבי והקמת שלושה מחלפים חדשים (אבליים, מכר ובית העמק), וצפוי בכך לשפר משמעותית את הנגישות לצפון הארץ, להפחית את הגודש בכבישים, ולעודד את צמיחת האזור כמרכז תעסוקה אטרקטיבי.

פרויקט תשתית לאומי בהיקף רחב

הפרויקט מקודם בהתאם להחלטת ממשלה מיוני 2023, ונועד להקל על עומסי התנועה בצירי התחבורה המרכזיים בצפון, כמו כבישים 4, 22 ו-70. בנוסף, הוא יכלול גם שמירה על רצועה למסילת ברזל עתידית, לצד עבודות נרחבות לשיקום נופי, ניקוז והתקנת מערכות אגרה מתקדמות. במסגרת התהליך המכרזי, אושרה הנחה של 40% בתעריפי הנסיעה למשתמשים בתדירות גבוהה, כחלק מהסיוע לתושבי הצפון בעקבות המלחמה.

כביש הכניסה לנהריה | קרדיט: תני רוזנשטיין

החשב הכללי: "בשורה אמיתית לצפון"

לדברי החשב הכללי, יהלי רוטנברג, הארכת הכביש צפויה להוות "בשורה אמיתית לתושבי הצפון" בזכות השפעתה הרחבה על זמני הנסיעה, הנגישות לערים כמו נהריה, עכו וכרמיאל, וחיזוק מרכזי התעסוקה האזוריים. שיטת ה-PPP (שותפות ציבורית-פרטית) שנבחרה לפרויקט מאפשרת מימון ותפעול יעילים ללא הכבדה על תקציב המדינה, תוך תרומה להתאוששות המשק וצמיחתו.

בנוסף, פרסמנו השבוע את פרויקט "מסילות החוף המהירות" שיאפשר תוך חמש שנים, נסיעה מתל אביב לחיפה ב-30 דקות. היקף הפרויקט נאמד ב-15.5 מיליארד שקלים, וצפוי לחולל מהפכה תחבורתית שתפחית את הפקקים ותספק חלופה נוחה לרכב הפרטי. כמו כן, הוא יחזק את הכלכלה, יצמצם פערים חברתיים, ויתרום לאיכות הסביבה באמצעות מעבר לשינוע סחורות ברכבת.

שתפו כתבה זו:

0 0 הצביעו
דירוג הכתבה
guest
0 תגובות
משוב מוטבע
הצג את כל התגובות
טוען עוד כתבות
דילוג לתוכן