EN

ג׳ בניסן ה׳תשפ״ה |

1 אפריל 2025

דיון אחרון לפני אישור החוק להקמת שדה תעופה חדש

הממשלה צפויה לקדם את הצעדים להקמת שדה תעופה בינלאומי בדרום, שצפוי להביא להעסקת אלפי עובדים חדשים ולסייע במענה לעומסי הטיסות בנתב"ג

נמל התעופה שדה דב, ארכיון | צילום: משה שי / פלאש 90

ההצעה להקמת שדה תעופה חדש בדרום הארץ תעלה היום (א') על שולחן ועדת השרים לענייני חקיקה, ואישורה צפוי להביא לשינוי משמעותי בתשתיות התחבורה והכלכלה.

השדה, אשר מיודע לקום בסמוך לנבטים, ייתן מענה לעומסים בנתב"ג וימשיך לפתח את הכלכלה בדרום הארץ, כשהצפי הוא להעסקת אלפי עובדים חדשים והגברת הפעילות העסקית באזור.

אולם היציאה בנמל התעופה בן גוריון | צילום: Nati Shohat FLASH90

ההצעה שמאחדת את המפלגות

בשבועות האחרונים, הצעת החוק להקמת שדה תעופה נוסף בארץ קיבלה תמיכה חוצת-מפלגות, כולל שיתוף פעולה בין ח"כ אלמוג כהן מעוצמה יהודית, ח"כ רם בן ברק מיש עתיד וח"כ נעמה לזימי ממפלגת העבודה.

ההצעה צפויה להבטיח כי השדה החדש יפעל באופן בינלאומי ויוכל להתמודד עם הגידול הצפוי בתיירות ובתנועה האווירית בשנים הקרובות.

מליאת הכנסת | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

הצעדים המתוכננים: כיצד יוקם השדה?

לפי הצעת החוק, תוך שנה וארבעה חודשים תוגש תכנית מפורטת לאישור הממשלה, ולא יאוחר משבע שנים – השדה יהיה מוכן לפעילות מלאה.

לפי תזכיר החוק הממשלה רואה בשדה תעופה חדש בנבטים לא רק פתרון לעומס בנמל התעופה בן-גוריון, אלא גם הזדמנות פיתוח לכלכלת הנגב. המהלך צפוי לחולל שינוי דרמטי בכלכלת הדרום, להוסיף מקומות עבודה, לשפר את התחבורה הציבורית ולחזק את ההתיישבות באזור.

טקס לציון שנה ל-7 באוקטובר בנמל התעופה בן גוריון | צילום: Flash90

האתגר: האם השדה יוקם בזמן?

למרות התמיכה הפוליטית הרחבה כעת, המימוש של הפרויקט עלול להתעכב ועיכובים בתהליך עלולים להיגרם מסיבות תכנוניות או מקצועיות. ההצלחה בתכנון השדה תלויה לא רק בתמיכה הממשלתית אלא גם בשיתוף פעולה עם רשויות תכנון וגורמים מקצועיים, שידרשו להבטיח שהתהליך יושלם בזמן ובאופן יעיל.

שתפו כתבה זו:

0 0 הצביעו
דירוג הכתבה
guest
0 תגובות
משוב מוטבע
הצג את כל התגובות
טוען עוד כתבות
דילוג לתוכן