הגשר החדש מעל מסילת רכבת החוף בכניסה לעתלית נפתח היום (ד') לתנועה, ונסגר מפגש הכביש-מסילה האחרון בקו חיפה-תל אביב של רכבת ישראל.
העבודות כללו בניית גשר מתקדם ורחב באורך כ-210 מטרים, בעלות של כ-60 מיליון שקלים. כמו כן, נסללו מדרכות משולבות להליכה בטוחה ולרוכבי אופניים ובוצעו עבודות פיתוח נופי והקמת מערכות ניקוז ותאורה.
העלאת מהירות הרכבות ושיפור בטיחות הנוסעים
משרד התחבורה מסר כי ההפרדה המפלסית החדשה תאפשר להעלות את מהירות הנסיעה ברכבת. כמו כן, היא תצמצם את גודשי התנועה באזור, ותשדרג משמעותית את בטיחות נוסעי הרכבת וכלל משתמשי הדרך.
עוד באותו הנושא
מנכ"ל רכבת ישראל, שיקו זינה הסביר כי המהלך יסייע בייעול תפעול הרכבת ויוביל לשיפור משמעותי של השירות לנוסעים.

"הבטיחות היא בראש מעיינינו"
שרת התחבורה, מירי רגב בירכה על המהלך ומסרה כי מספרן של הרכבות יוכפל עם הוספת המסילות המהירות שיוקמו בהמשך. עוד אמרה: "הבטיחות היא בראש מעיינינו, ונמשיך לפעול לשיפורה בכל הדרכים העומדות לרשותנו".
יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל, משה שמעוני הוסיף: "סגירת מפגש הכביש-מסילה האחרון במסילת קו החוף הינה אבן דרך משמעותית שתבטיח את בטיחותם של כלל משתמשי הדרך".
בשנים האחרונות נסגרו כ-70 מפגשי כביש-מסילה, כחלק מהתוכנית האסטרטגית לביטול מפגשי כביש-מסילה של משרד התחבורה ורכבת ישראל.