בדיון שנערך בועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת בשבוע שעבר, העלה שר הפנים משה ארבל אופציה לא שגרתית למיקום שדה תעופה חדש שיבנה בישראל. הצורך לבניית שדה התעופה היא התמודדות עם עומסים הולכים וגוברים של נוסעים, כאשר לפי ההערכות, עד שנת 2050 צפויים לא פחות מ-74 מיליון נוסעים לעבור דרך נמל התעופה בן גוריון.
התוכנית לבניית נמל תעופה משלים ננטשה בעשור הקודם, וכעת שר הפנים מבקש להעלות אותה לדיון מחדש. בעבר הוחלט כי שדה התעופה המשלים יוקם ברמת דוד – אך לפי פרסום "גלובס" ביום שלישי, שר הפנים ביקש להעלות את שמה של בית שאן כמקום אפשרי נוסף.
בתגובתו לכתבה הבהיר ארבל כי הוא אינו מקדם את המיקום, אלא העלה שאלות לגבי פסילתה של בית שאן בסבב הדיונים הקודם.
עוד באותו הנושא
המשמעות של הקמת שדה תעופה משלים מתפרשת על גבי תחומים שונים; מבחינה כלכלית, תושבי האזור צפויים להנות מבניית נמל התעופה. אולם אזורים חקלאיים עשויים לסבול בשל התנועה הסואנת וזיהום הסביבה שנוצר בשל התעשייה. עם זאת, הצורך לבנות שדה תעופה משלים הינו מקור לגאווה עבור ענף הבנייה, התיירות והתעשייה הישראלית, שמתברכת בגידול באוכלוסין, בתיירות, וברמת החיים שמאפשרת טיסות נופש רבות יותר.