אלפי נסיעות ביום – האם אוטותל יכול להיות תחליף אמיתי לרכב הפרטי?

פרויקט 'אוטותל' המשמש תושבי תל אביב שמעוניינים ברכב במשרה חלקית, הולך ומוכיח את יעילותי התחבורתית והכלכלית ככל שהזמן עובר

ראש עיריית תל-אביב רון חולדאי נוסע באוטותל | צילום: גיא יחיאלי

ב-2017 השיקה עיריית תל-אביב את מיזם 'אוטותל' – שירות רכב שיתופי עבור תושבי העיר. הפרויקט נועד לסייע בשתי בחינות – גם להפחית את כמויות הרכבים הפרטיים הנמצאים בתחומי העיר באופן תמידי, וגם לסייע לתושבי העיר שמתקשים להחזיק ברכב מבחינה כלכלית. אוטותל מציע פתרון נוח וגמיש, שפוטר את המשתמשים מבעיות תחזוקה למיניהן. כעת, נתוני 2024 חושפים עלייה עקבית בשימוש ברכב בתחומי עיריית תל-אביב, דבר המעיד על הצלחתו של הפרויקט.

מפגע רעש – פקק בתל אביב | צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90

ע"פ הנתונים, בשנת 2024 חלה עלייה של 8% במספר הנסיעות ביחס לשנה שעברה. בנוסף, הייתה צמיחה של כ-13% במספר המנויים הכלליים למיזם. כל רכב אוטותל משמש עשרות מנויים מדי חודש, ומייצר לפחות 5 נסיעות ביום; וסה"כ מאז השקת השירות בוצעו יותר מ-3.5 מיליון נסיעות ברכבי אוטותל. השימוש באוטותל הוא מהיר וקל, ונעשה בעזרת אפליקציה חכמה ונוחה לשימוש, שמאפשרת למשתמשים לדעת אם ישנו רכב קרוב ומהם האפשרויות העומדות לרשותם.

חולדאי: "הצלחה גדולה"

ראש העיר תל-אביב רון חולדאי אמר לאחר חשיפת הנתונים: "הגידול המתמיד של עשרות מנויים מדי חודש מוכיח מעבר לכל ספק כי שמונה שנים לאחר הקמתו- מיזם אוטותל הוא הצלחה גדולה. בזכותו אנחנו מצמצמים את השימוש ברכב הפרטי, מפחיתים במידת מה את הפקקים ותורמים לאיכות אוויר טובה יותר ולשימוש נכון יותר במשאבי העיר".

ראש עיריית תל-אביב יפו רון חולדאי | צילום: מרים אלסטר / פלאש 90

גם סגנית ראש העיר ומחזיקת תיק התחבורה בעירייה מיטל להבי, הסכימה עם דבריו:* "תחבורה שיתופית היא שירות מתבקש בעיר מטרופולינית שחלק גדול מתושביה אינם מחזיקים ברכב פרטי אך צריכים להתנייד בתוך העיר ומחוצה לה. אין לי ספק שתוספת האפשרות לנסיעות ארוכות יותר, מחוץ לעיר תרמה לשיפור לשירות ולביקושים".

שתפו כתבה זו:

0 0 הצביעו
דירוג הכתבה
guest
0 תגובות
משוב מוטבע
הצג את כל התגובות
טוען עוד כתבות
דילוג לתוכן