סוף לתור במשרדי מס הכנסה: מערכת חדשה מאפשרת פתיחת תיק עסקי מהבית

שיתוף פעולה בין רשות המסים, ביטוח לאומי ומשרד הדיגיטל מביא לייעול משמעותי בתהליך פתיחת עסקים ורישומם במערכות המס והביטוח.

flickr

רשות המסים, בשיתוף עם המוסד לביטוח לאומי ומשרד הדיגיטל הלאומי, השיקה לאחרונה מערכת חדשה לפתיחת תיקים עסקיים. היוזמה נועדה לשפר את השירות לציבור ולהפחית את העומס הבירוקרטי על בעלי עסקים.

המערכת החדשה, שאושרה על ידי מנהל רשות המסים שי אהרונוביץ', מאפשרת פתיחת תיק עוסק בכל מערכי המס, כולל מע"מ, מס הכנסה, ניכויים, וכן פתיחת תיק למבוטח עצמאי בביטוח הלאומי. היא פועלת על עקרון ה"וואן סטופ שופ", ומציעה שירות עצמי באמצעות אתר אינטרנט.

בניגוד למצב הקודם, שבו נדרשו בעלי עסקים חדשים לבקר פיזית במשרדי רשות המסים והביטוח הלאומי, למלא טפסים מרובים ולהמתין זמן רב לאישורים, המערכת החדשה מאפשרת לבצע את כל התהליך באופן מקוון. זהו שיפור דרמטי שחוסך זמן, מאמץ וכסף לבעלי העסקים, ומייעל את עבודת הרשויות. בנוסף, האינטגרציה בין המערכות מבטיחה תיאום מלא בין הגופים השונים, מה שמפחית טעויות ועיכובים בירוקרטיים.

מטרת המהלך היא כפולה: להקל על ניהול עסקים בישראל ולהבטיח את זכויות העוסק בביטוח הלאומי מרגע פתיחת התיק ברשות המסים.

בקהילת רואי החשבון התקבלה היוזמה בברכה. רו"ח ועו"ד רוני שרייטר, שותפה במשרד RSM שיף הזנפרץ ומנהלת מחלקת המסים, הגיבה:

"המהלך הדיגיטלי בשיתוף עם המוסד לביטוח לאומי מתבקש כבר שנים רבות, והוא דרמטי בהיבט של השירות לציבור הנישומים המבוטחים והמייצגים".

שרייטר הוסיפה: "השינוי ישרת הן את ציבור הנישומים והמבוטחים והן את המייצגים, וימנע מצב שבו הציבור היה מכתת את רגליו והשחית זמן בבירוקרטיה מיותרת". היא גם ציינה את היתרון הביטוחי: "המהלך הדיגיטלי ימנע מהציבור הרחב להיחשף למצב של חוסר כיסוי ביטוחי מול הביטוח הלאומי במקרים של תאונות עבודה דמי לידה ועוד".

המערכת החדשה מסמנת צעד משמעותי בייעול תהליכים בירוקרטיים ובשיפור השירות לציבור העסקים בישראל.

שתפו כתבה זו:

0 0 הצביעו
דירוג הכתבה
guest
0 תגובות
משוב מוטבע
הצג את כל התגובות
טוען עוד כתבות
דילוג לתוכן