ביום עיון שנערך היום (ה') התכנסו עשרות מובילי חדשנות מהיחידות השונות במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים, חברות התשתית של המשרד ומשרדי ממשלה שותפים, כדי להעמיק וליצור שיתופי פעולה בתחום החדשנות בתחבורה.
27 מיליארד דולר הושקעו בישראל לבדה
במהלך היום הוצגו נתונים משמעותיים המעידים על היקף ההשקעות בתחום התחבורה החכמה בישראל: עד כה, הושקעו מעל 27 מיליארד דולר בחברות ישראליות בתחום – המהווים כ-10% מסך ההשקעות העולמיות. השוק הישראלי שמר על יציבות מרשימה גם בשנת 2024, למרות המצב בארץ, כאשר במחצית הראשונה של השנה בלבד הושקעו למעלה מחצי מיליארד דולר בעשרות חברות מקומיות, תוך עלייה ביחס למגמה הרב-שנתית.
ישראל מתמקדת בקידום טכנולוגיות חדשות ופתרונות יצירתיים להתמודדות עם אתגרי התחבורה. בין היוזמות ניתן למצוא למעלה מ-130 מחקרים בשיתוף גופי מחקר שונים, שיתופי פעולה עם עשרות חברות ורשות החדשנות, ותחרויות טכנולוגיות כמו האקתונים ומיטאפים לעידוד פיתוחים חדשים.
עוד באותו הנושא
פיתוחים בחו"ל ובארץ
במישור הבינלאומי, ישראל מקדמת שיתופי פעולה גלובליים עם מדינות כמו האמירויות, סינגפור, הודו ויפן, והציגה את יכולותיה מעל 10 תערוכות בינלאומיות במהלך 2024.
בתחום הפיתוח המקומי פועלים שלושה מרכזי ניסוי לתחבורה חכמה: מרכז לרכב אוטונומי באשדוד, מרכז לסייבר ברכב בבאר שבע, ומרכז לניהול רחפנים בירוחם. השנה נרשמה פריצת דרך עם אישור נסיעה של רכב אוטונומי ללא נהג במושב הנהג ואוטובוס אוטונומי בקו תחבורה ציבורית בנהריה.
העתיד עוד לפנינו: "חדשנות היא חלק מה-DNA של ישראל"
יוזמות נוספות כוללות את פלטפורמת איגרא לניהול תנועה מבוסס נתונים, לצד פרויקטים חדשניים בתחום הרחפנים. כיום מתבצעים בישראל למעלה מ-100 פיילוטים בתחבורה חכמה, המתמקדים בשיפור הניידות, הבטיחות, הקיימות וניהול תנועה יעיל יותר.
מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן-זקן מסר כי "חדשנות היא חלק מה-DNA של ישראל", וכי הקדמה בתחום מובילה את ישראל לא רק כמדינה אלא כמודל עולמי.