החות'ים פרסמו אמש (ג') בכרוז רשמי כי כל ספינה ישראלית שתעבור בים הערבי, בים האדום בבאב אלמנדב ובמפרץ עדן – תותקף. המצב החדש יימשך לטענתם כל עוד לא יפתחו המעברים ברצועת עזה וכל עוד לא יוכנס סיוע לרצועה. הצעד מגיע אחרי איומים מצד המורדים בשבועות האחרונים על סגירת נתיב השייט יחד עם חידוש ירי הטילים ממדינה, עם זאת בכרוז הרשמי לא צויין כלל איום בשיגורים לעבר ישראל.
הנסיבות מול החות'ים השתנו
סיבה אפשרית לכך נוגעת בשינוי הנסיבות מול החות'ים. הממשל האמריקני החדש של הנשיא טראמפ החריף את הטון נגד החות'ים ואף הכניס אותם לתוך רשימת ארגוני הטרור העולמיים. אם הנשיא ביידן הקים קואליציה בינלאומית נגד החות'ים ותקף אותם בעוצמה, ניתן לצפות כי תגובתו של טראמפ תהיה חריפה עוד יותר אם החות'ים ישלחו טילים לישראל.

תקיפות ישראליות ישירות בתימן
על הפרק נמצאת גם האפשרות לתקיפות ישראליות ישירות בתימן. כזכור, ישראל ביצעה חמישה תקיפות אוויריות נגד החות'ים במהלך המלחמה, בין יולי 2024 וינואר 2025, לעיתים בשיתוף פעולה עם חילות אוויר קואליציוניים. הללו הובילו להרס רב בתימן ונזק עבור השלטון החות'י, אך בסופו של דבר החות'ים חדלו מלירות רק עם כניסת הפסקת האש לתוקף.
עוד באותו הנושא
פגיעה משמעותית
לפני כשבועיים לאחר העדכון האחרון של גוגל מפות, נחשף תצלום אווירי מפורט של נמל חודיידה בתימן, שמציג את הנזק הכבד שנגרם למתקני הדלקים והתשתיות במקום. התמונות המפורטות אפשרו להבחין בהרס הנרחב ובפגיעה המשמעותית שנגרמה באזור, בעקבות התקיפות האוויריות שביצע צה"ל במהלך מבצעי "יד ארוכה", "העיר הלבנה" ו"צלילי הכרם".
הנמל, שנחשב לנכס אסטרטגי עבור המורדים החות'ים, ספג פגיעות משמעותיות במהלך התקיפות, ומומחים מציינים כי השיקום של התשתיות במקום עשוי להימשך זמן רב. התמונות מחזקות את המסר כי ישראל הצליחה לפגוע ביכולות האסטרטגיות של החות'ים באזור.