"קול לכולם": זה המספר אליו תתקשרו כשהילד עובר חרם

"קול לכולם": מוקד למניעת דחייה חברתית מאויש על ידי מומחי השירות הפסיכולוגי-ייעוצי של משרד החינוך | "מאירים זרקור על התופעה ופועלים למיגורה"

מוקד טלפוני | צילום: storyblocks, AnnaStills

שר החינוך יואב קיש השיק היום (א') את המוקד הטלפוני "קול לכולם" כחלק מהצעדים של משרד החינוך למנוע דחייה חברתית וחרם בקרב ילדים ובני נוער במוסדות החינוך ובכלל.

מוקד טלפוני ייעודי

לדברי משרד החינוך המוקד מספק מענה מקצועי לתלמידים, הורים ואנשי חינוך בנושאי דחייה חברתית וחרמות, ומאויש על ידי מומחי השירות הפסיכולוגי והייעוצי של המשרד לצורך מתן תמיכה רגשית לנפגעים ממגפת החרמות והענקת כלים מעשיים לטיפול בתופעה בהתאם לצורך. במקרים רלוונטיים, יועבר הטיפול לצוותים חינוכיים בליווי מקצועי לצורך התערבותם.

התוכנית כוללת גם הרצאות להורים בעברית ובערבית, לקידום מיומנויות חברתיות ולמניעת חרמות ודחייה. המוקד מתחיל לפעול מהיום וזמין במספר 6312* בימים א-ה בין השעות 08:00-20:00 ובימי שישי בין השעות 08:00-14:00.

"חשוב שתדעו: אתם לא לבד"

חברי הכנסת קטי שטרית ואביחי בוארון, שיזמו את "חוק החרם", בירכו על המהלך והדגישו את חשיבותו "בטיפול מוקדם בתופעה ושילוב צוותי החינוך באופן ישיר".

"המסר ברור – אתם לא לבד", אמר השר קיש, והוסיף כי זהו צעד משמעותי במאבק בתופעת החרמות והדחייה החברתית במערכת החינוך, "נושא שאני רואה בו חשיבות עליונה: לא עוד תלמיד שמרגיש בודד, לא עוד ילדה שחוששת להגיע לבית הספר. המוקד החדש הוא עוד נדבך ביצירת סביבה חינוכית בטוחה ותומכת, שבה כל תלמיד ותלמידה מרגישים שייכים ומוגנים. אני מבקש להודות לאנשי החינוך והתלמידים שמאירים זרקור על התופעה המצערת הזו ופועלים יום יום למיגורה".

שתפו כתבה זו:

0 0 הצביעו
דירוג הכתבה
guest
0 תגובות
משוב מוטבע
הצג את כל התגובות
טוען עוד כתבות
דילוג לתוכן