חודש מבצעי הקניות המאפיין את סוף השנה, החל מ'יום הרווקים הסיני' -ה'בלאק פריידי' (11.11) וכלה בחג המולד (25.12), התאפיין השנה בהוצאות כספיות גדולות באופן משמעותי משנים עברו – כך עולה מנתוני כרטיסי האשראי של חברת שבא. הנתונים מעידים על התאוששות של המשק הישראלי מן המלחמה, במגמת צמיחה עם נכונות ציבורית גבוהה יותר להוצאות נרחבות.
ע"פ הנתונים, ההוצאות בכרטיסי אשראי בנובמבר 2024 עמדו על 44.336 מיליארד ₪ – עלייה של 18.8% לעומת נובמבר דאשתקד – שיא המלחמה בחמאס. בנוסף, ממוצע ההוצאות היומי בנובמבר 2024 עמד על 1.478 מיליארד ₪, עליה של 12.7% (שווי ערך ל-167 מיליון ש"ח) לעומת אוקטובר 2024 – שיא המלחמה בחיזבאללה.

בין הענפים הנהנים מן הצמיחה הגדולה ביותר לעומת נובמבר שעבר, ניתן למנות את: סוכנויות הנסיעות (עלייה של 279%), חברות התעופה (עלייה של 245%), חברות המלונאות והאירוח (243%). גם חברות הפנאי, האטרקציות והבידור נהנו מצמיחה של כ-62%.
עוד באותו הנושא
מנכ"ל שבא איתן לב-טוב התבטא אודות הממצאים: "הציבור הישראלי ניצל את מבצעי הקניות, וראינו זינוק בהוצאות בענפי צריכה מרכזיים במשק כמו הלבשה והנעלה, חשמל ואלקטרוניקה וברשתות הפארמה.״