נסיקה של עשרות אחוזים בהוצאות הישראליים בבלאק פריידי

צמיחה של 21% במחזור האשראי ו-268% בענף התיירות: הנתונים על עליית הוצאות הישראלים באינטרנט מהווים אינדיקציה לצמיחה בפעילות העסקית לצד העלאת המחירים

כרטיסי אשראי, אילוסטרציה | shutterstock

נתוני הבלאק פרידיי נחשפים – ומספרים סיפור של צמיחה: לפי נתוני חברת כאל, הפועלת בשוק האשראי, מספר הרכישות של ישראלים באונליין בבלאק פריידי צמח בכ-17% במספר תנועות האשראי מול 2022. בנוסף, מחזורי האשראי צמחו בכ-21%. לעומת נובמבר 2023, אז שררו בישראל תחושות קשות לאחר טבח ה-7 באוקטובר.

כמו כן, מנתוני חברת ישראכרט עולה העסקה הממוצעת גדלה ב-9.5% לעומת 2023 בכלל ענפי הצריכה, כשהערים שבהן נרשם המחזור הגבוה ביותר הן: אילת, ראשון לציון, פתח תקוה, תל אביב וירושלים – אך גם בקריות נרשם זינוק בהיקף עסקאות. ענף תיירות ונופש הציג גידול של 268% במחזור לעומת השנה הקודמת, ולצידה עלייה של כ-6.5% במחזור לעומת 2022.

שגית דותן, המנכ"לית הנכנסת של Max וסמנכ"לית לקוחות פרטיים, מסבירה כי "בדומה לתקופה שאחרי הקורונה, אנו רואים עלייה בעסקאות בתחום התעופה והתיירות, מה שאנחנו מכנים 'revenge travel', תופעה של פיצוי לאחר זמן ממושך בו אנשים לא יצאו לחופשה".

לדברי עמית שגיא, סמנכ"ל שיווק דאטה ודיגיטל בישראכרט, "הנתונים על הוצאות הישראלים בחודש נובמבר בכלל ובבלאק פריידי בפרט, מצביעים על צמיחה בפעילות העסקית של המשק ועל המשך מגמת עליית המחירים, למול שנה שעברה שבה הפעילות הואטה בעקבות המלחמה שפרצה ב-7.10".

שתפו כתבה זו:

0 0 הצביעו
דירוג הכתבה
guest
0 תגובות
משוב מוטבע
הצג את כל התגובות
טוען עוד כתבות
דילוג לתוכן