לצד המחסור הגדול במים, המחסור בתרופות, הרס מההפצצות בטהרן, וסדרות של פיצוצים מסתוריים, באיראן מתמודדים גם עם מחסור בחשמל. היום (ג'), נחשפה באתר "איראן אינטרנשיונל" אחת הסיבות לכך.
חלק ניכר מהמחסור: כריית מטבעות קריפטו
לפי הפרסום, כ-20% מהמחסור בחשמל נגרם בשל כרייה בלתי חוקית של מטבעות קריפטוגרפיים. תהליך זה, בו משתמשים במחשבים לחישובים מסובכים לטובת עסקאות קריפטו, הוא תהליך שדורש צריכת אנרגיה גבוהה, וגוזל הרבה חשמל. פעילות כזו שנעשית במימדים נרחבים ובאופן בלתי חוקי, פוגעת קשות ביכולת לספק חשמל.
מוחמד אללהאד, סגן מנהל ייצור, הולכה והפצה של חברת החשמל האיראנית Tavanir, מסביר כי באיראן פעילות זו צורכת כ- 2,000 מגה-וואט של חשמל, כמות של שני מתקנים גרעיניים בבושהר.
עוד באותו הנושא

ההוכחה – מתקופת המלחמה עם ישראל
על היקף ההשפעה של פעילות זו לומד אללהאד דווקא מתקופת המלחמה עם ישראל, בה הופסקה פעילות האינטרנט, וצריכת החשמל ברחבי המדינה ירדה ב-2,400 מגה-וואט, דבר שמייחסים בחברת Tavanir להשבתתם של למעלה מ-900,000 מכשירי כריית קריפטו הפועלים באופן לא חוקי.
לאחרונה, עקב גל החום הכבד, שיבושים בתשתיות ומחסור במים, הביקוש לחשמל באיראן הגיע לשיא. אללהאד הדגיש כי השימוש הבלתי חוקי בחשמל לצורך כריית קריפטו הוא "לא רק לא חוקי ולא אתי, אלא גם מזיק", ואמר כי הוא גורם לסכנה של נפילות מתח, נזק למכשירי חשמל וסכנות שריפה.

