בשורה לירושלמים ולמבקרים: הרכבת הקלה מתרחבת

הרכבת הקלה מגיעה לראשונה לבית החולים הדסה עין כרם, זאת, במסגרת הארכת הקו האדום מצפון העיר ועד לדרומה | המהלך צפוי לשדרג משמעותית את הנגישות הציבורית ולהפחית עומסי תנועה

הרכבת הקלה בירושלים | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

תושבי ירושלים והמבקרים בה יוכלו החל מהערב (ה') להגיע בנוחות ובמהירות לבית החולים הדסה עין כרם באמצעות הרכבת הקלה. מדובר בשלב נוסף בהרחבת הקו האדום, המאפשר כעת נסיעה רציפה מנוה יעקב ופסגת זאב בצפון ועד דרום-מערב העיר, כולל חיבור לשכונות קריית יובל, קריית מנחם וצומת אורה.

נוספו שבעה ק"מ ו-12 תחנות חדשות

הפרויקט יצא לדרך לאחר השלמת כל מבחני ההסמכה והבטיחות וקבלת האישורים הנדרשים להפעלת הקטעים החדשים. עם תוספת של שבעה ק"מ למסילת הרכבת ו-12 תחנות חדשות, ירושלים מתקדמת לעבר עתיד תחבורתי חדשני ויעיל יותר.

נציין כי פתיחת הקו המורחב מתבצעת לאחר השבתה מלאה של הרכבת הקלה בתחילת החודש, שנדרשה לצורך עבודות השדרוג וההארכה, וכן בעקבות עיכובים משמעותיים שהתלוו להשלמת הפרויקט.

הרכבת הקלה במרכז העיר | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הגעה נוחה להדסה עין כרם

במסגרת הפרויקט, הוקמו ארבע תחנות חדשות בצפון בשכונת נווה יעקב, ועוד שמונה בדרום מערב העיר, המקשרות את שכונות קרית יובל וקרית מנחם, צומת אורה ובית החולים הדסה עין כרם. תוספות אלו משפרות משמעותית את הקישוריות של עשרות אלפי תושבים, ומאפשרות נסיעה חלקה, מהירה ונוחה ברחבי העיר. התחנה בבית החולים הדסה עין כרם מאפשרת למטופלים, מלווים, מבקרים ואנשי הצוות הרפואי להגיע ישירות ובנוחות לאחד המרכזים הרפואיים המובילים בישראל.

התחנות החדשות בחלק הצפוני כוללות את התחנות הבאות: תחנת קצה בצומת נווה יעקב והרב פרדס, נווה יעקב צפון, תחנת יצחק טבנקין, הנמצאת בסמוך לצומת נווה יעקב ויצחק טבנקין, תחנת מזל קשת בצומת משה דיין ומזל קשת, ותחנת מזל שור, בצומת משה דיין ומזל שור, בפסגת זאב.

התחנות החדשות במקטע הדרומי כוללות את התחנות הבאות: תחנת שמריהו לוין, הנמצא בסמוך לרחובות זנגוויל, שמריהו לוין והנטקה, בכניסה לשכונת קרית יובל, תחנת קרית יובל מערב, הנמצאת ברחוב הנטקה, סמוך לרחוב חיים חביב, תחנת גן המפלצת, ליד גן רבינוביץ' המכונה "גן המפלצת", סמוך לצומת הנרייטה סאלד וטהון, תחנת הנרייטה סאלד מזרח, הנמצא בסמוך לצומת הנרייטה סאלד ומקסיקו, בכניסה לשכונת קרית מנחם, תחנת קרית מנחם, הנמצאת סמוך לצומת הנרייטה סאלד ואיסלנד, תחנת צומת אורה, תחנת בית הספר לרפואה, הנמצאת בכניסה לבית החולים הדסה עין כרם (האוניברסיטה העברית), ותחנת הדסה עין כרם, הנמצאת בסמוך למגדל האשפוז בבית החולים הדסה עין כרם.

הדסה עין כרם | צילום: Dor Pazuelo/Flash90

חוויית נסיעה מתקדמת – מה הלאה?

המהפכה התחבורתית בבירה כוללת לא רק הרחבת הקווים, אלא גם שיפור חוויית הנסיעה: שילוט חכם עם מידע בזמן אמת, קרונות חדישים ומערכות כרטוס מתקדמות.

זהו רק השלב הראשון במיזם התחבורה העירוני. משרד התחבורה, עיריית ירושלים ותכנית אב לתחבורה (צתא"ל) ממשיכים לפתח את מערך הרכבת הקלה עם הרחבת התוואי הירוק והכחול, חניוני "חנה וסע", מסופי נוסעים ועוד פתרונות טכנולוגיים שישדרגו את ההתניידות בעיר.

250 אלף נוסעים מדי יום

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב, ציינה כי "רק מערכת תחבורה ציבורית יעילה ואטרקטיבית תציע פתרון לגודש בכבישים, לפקקים ולבעיות החניה, ותתרום לאיכות הסביבה ולבטיחות בדרכים".

ראש העיר ירושלים, משה ליאון, אמר כי הקו האדום המורחב הוא בשורה משמעותית לתושבי ירושלים. "הוא מחבר בין קצוות העיר, מפחית את עומסי התנועה ומספק גישה ליעדים מרכזיים כמו בית החולים הדסה. זהו שינוי מהפכני עבור העיר שלנו".

מנכ"ל חברת כפיר, אורן כהן הסביר כי המערכת החדשה תאפשר ללהגדיל בהדרגה את תדירות הרכבות ולשפר באופן עקבי את השירות לכ-250 אלף נוסעים מדי יום. לדבריו, "השדרוג המקיף שביצענו כולל החלפת מערכות טכנולוגיות מתקדמות לאורך כל התוואי. המערכות ישפרו את בטיחות ואיכות השירות למשתמשי הרכבת הקלה".

שתפו כתבה זו:

0 0 הצביעו
דירוג הכתבה
guest
0 תגובות
משוב מוטבע
הצג את כל התגובות
טוען עוד כתבות
דילוג לתוכן