לאחר תקופה ארוכה של בלעדיות לחברת אל-על בטיסות, שוק הטיסות מישראל לארצות הברית משנה כיוון – והצרכנים צפויים ליהנות מכך. חברת דלתא איירליינס האמריקאית תשוב השבוע (ד') להפעיל קו ישיר מניו יורק לנתב"ג, מהלך שמצטרף לחזרתן של יונייטד, אייר פראנס, לופטהנזה וחברות לואו קוסט רבות.
התחרות גוברת – המחירים בדרך למטה?
המהלך של דלתא מחזיר לשוק הישראלי שחקן מרכזי בעל כוח תעופתי וכלכלי משמעותי. דלתא צפויה להפעיל טיסות סדירות ממטוסי איירבוס חדישים, ולהציע אלפי מקומות טיסה בשבוע – ובכך לאתגר את המחירים שהציבה אל על בתקופת הבלעדיות. בהתאם לכך, מניית אל על הגיבה בירידה חדה, והציפיות לירידת מחירים מתגברות.
במקביל, גם יונייטד חזרה לפעול החודש והוסיפה טיסות בקו תל אביב – ניו יורק, כשבקרוב יצטרפו בריטיש איירווייז ואתיופיאן איירליינס עם תדירויות גבוהות. אפילו ארקיע, שביססה את מעמדה בטיסות אזוריות, נכנסת לתחרות ומציעה לראשונה טיסות לניו יורק – כולל מחלקת עסקים.
עוד באותו הנושא
פסח, קיץ ותחרות אמיתית
העיתוי לחזרת התחרות אינו מקרי – הוא מגיע רגע לפני חופשת פסח ותחילת עונת הקיץ, בה הביקוש לטיסות מרקיע שחקים. מבחינת הצרכן הישראלי, מדובר בבשורה של ממש: יותר חברות, יותר אפשרויות – ויותר סיכוי למחירים נוחים.
"מה שהיה נכון בתקופת המלחמה – לא נכון יותר כיום", אומרים בענף התעופה, ומעריכים שהתחרות תגביר גם את השירות, את האיכות וגם את הגיוון בהיצע.