התחנה הבאה: זה יהיה מתחם התחבורה הגדול בישראל

הוועדה לתשתיות לאומיות הכריעה כי המיקום המועדף להקמת התחנה המרכזית החדשה של פרויקט הרכבת המהירה הוא תחנת סבידור בתל אביב

תחנת רכבת תל אביב סבידור מרכז | צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

בהחלטה משמעותית שעשויה לעצב את עתיד התחבורה הציבורית בגוש דן, הוועדה לתשתיות לאומיות (הוות"ל) הכריעה אתמול (ב') כי המיקום המועדף להקמת התחנה המרכזית החדשה של פרויקט הרכבת המהירה הוא תחנת סבידור בתל אביב. ההחלטה התקבלה לאחר בחינה יסודית של שתי חלופות עיקריות: תחנת השלום ותחנת סבידור.

התחנה החדשה

התחנה החדשה תשולב ברשת הרכבות המהירות ותקשר בין ארבעת המטרופולינים הגדולים בישראל. בתל אביב היא תוקם בתוואי תת-קרקעי לאורך ציר איילון כאשר הקו החדש, יחל בשפיים בצפון ויסתיים בנמל התעופה בן גוריון בדרום.

"הדנקל" | צילום: אראל הרצוג
  1. תחזית נוסעים: עד 2050 צפויים להשתמש בתחנת סבידור כ-30,750 נוסעים, יותר מתחנת השלום (26,570).
  2. קישוריות: התחנה תשלב קו מטרו M1, רכבת ישראל, קווים קלים (אדום וסגול) ומסוף אוטובוסים, עם מעבר נוח באולם מרכזי.
  3. פיתוח עירוני: תסייע ביצירת מרכז עסקים חדש בגבול תל אביב-רמת גן.
  4. הפרעה מינימלית: אזור סבידור פנוי יחסית, מה שיאפשר בנייה יעילה יותר לעומת אזור השלום הצפוף.

חלק מתוכנית רחבה

הפרויקט משתלב בתוכנית רחבה לפיתוח תשתיות תחבורה שיקשרו בין המטרופולינים המרכזיים בישראל. התחנה החדשה תהיה חלק ממרכז תחבורתי משולב, שיכלול גם אזורי מסחר ותעסוקה.

נציגי משרד התחבורה חששו מפגיעה בתנועה בנתיבי איילון, אך הוועדה סברה כי פתרונות הנדסיים ימזערו את ההשפעה. ההחלטה אושרה ברוב קולות, למעט התנגדות נציג משרד התחבורה.

עם אישור ההחלטה, צוותי התכנון יתחילו בגיבוש תוכניות מפורטות להקמת התחנה, תוך התמקדות בצמצום ההשפעה על התנועה בנתיבי איילון וביצירת חיבורים נוחים בין אמצעי התחבורה השונים.

שתפו כתבה זו:

0 0 הצביעו
דירוג הכתבה
guest
0 תגובות
משוב מוטבע
הצג את כל התגובות
טוען עוד כתבות
דילוג לתוכן