הטלפון החכם הפך למרכז החיים המודרניים, והוא מלווה אותנו בכל צעד – מניווט בדרכים, דרך שמירה על קשרים אישיים ועד לניהול שוטף של משימות יומיות. "מדד הסלולר של הישראלים" לשנת 2024, שמפורסם היום (א') על ידי קבוצת פרטנר, מציג תמונה עדכנית על האופן שבו הישראלים משתמשים במכשירים החכמים. המחקר, שנערך באוגוסט 2024 על ידי מכון גיאוקרטוגרפיה, כלל מדגם מייצג של 4,524 משתתפים ומדגם נוסף של 399 בני נוער בגילי 12-17, וחשף את האפליקציות המובילות ואת הפערים הבין-דוריים בשימוש בסלולר.
מיילים, פודקאסטים, ווייז
מיילים ונייד בעבודה: עולם העבודה והנייד מתחברים יותר מאי פעם. 44% מהישראלים בעלי הכנסה מעל הממוצע מחוברים ליומן ולמייל העבודה דרך הנייד. אצל בעלי הכנסה ממוצעת הנתון יורד ל-33%, ובקרב בעלי הכנסה נמוכה הנתון עומד על 25% בלבד.

פודקאסטים: 44% מהישראלים מאזינים לפודקאסטים דרך הנייד. ההעדפות משתנות בין קבוצות גיל ומגדר: מבוגרים מעדיפים תכני חדשות, בני נוער נהנים מתוכן קומדיה, נשים נמשכות לנושאי חברה ותרבות, וגברים – לעסקים ולאקטואליה.
עוד באותו הנושא
ווייז ואפליקציות תחבורה: הניווט הוא חלק בלתי נפרד מהחיים הדיגיטליים: 53% מהישראלים לא מתחילים לנהוג בלי ווייז, גם אם הם מכירים את הדרך. אפליקציות תחבורה ציבורית פופולריות בעיקר בקרב צעירים – 75% מהם משתמשים בהן באופן קבוע, לעומת 50% בלבד בקרב מבוגרים.

הרשתות החברתיות: הרשת החברתית המועדפת משתנה בין הדורות, כך שלכל דור העדפה משלו. פייסבוק שולטת בקרב בני 35 ומעלה, אינסטגרם מובילה בגילאי 18-24, והנוער מעדיף את יוטיוב – הרבה לפני טיקטוק. כמו כן, בני 35 ומעלה נוטים גם לשתף ולעשות "שיתוף" יותר מצעירים.

וואטסאפ מעל כולם
אם הישראלים היו צריכים לבחור אפליקציה אחת בלבד, 54% מהם היו בוחרים בוואטסאפ, מה שממצב אותה כרשת החברתית המובילה. בנוסף, על פי המחקר, רובם מתחילים את היום עם הודעות בוואטסאפ, ורק לאחר מכן עוברים להתעדכן בחדשות או באינסטגרם. כמו כן, בני נוער מעדיפים להקליט הודעות קוליות ארוכות, ואילו אצל מבוגרים בולטת ההעדפה לשיחות קוליות. נתון נוסף שמעניין לציין – מחצית מהישראלים משתפים את סיסמת הנייד עם בן או בת הזוג, אך במקביל, בעלי אייפון נוטים להפגין יותר קנאות לפרטיותם בהשוואה לבעלי אנדרואיד.

הסמארטפון המועדף: 44% מהישראלים מחזיקים במכשיר סמסונג, לעומת 32% שמעדיפים אייפון. בעלי אייפון שמים דגש על איכות המצלמה, בעוד שבעלי אנדרואיד מתמקדים במחיר.
ניידים בחו"ל: 74% מהישראלים מעדיפים להישאר מחוברים גם בחופשה, ו-88% מרגישים בטוחים יותר כשהנייד לצידם. האפליקציות הנפוצות ביותר בחו"ל הן וואטסאפ, צילום וניווט.