EN

ד׳ בניסן ה׳תשפ״ה |

2 אפריל 2025

גוגל מציגה: המודל החכם שעקף את כולם – נגיש מעכשיו בחינם

התחרות בין גוגל ל-OpenAI מתחממת: ענקית החיפוש משחררת את מודל Gemini 2.5 Pro שמציע יכולות מתקדמות וזיכרון כפול מקודמו - בחינם לכולם

ענקית החיפוש גוגל עוקפת את openAi | shutterstock

הפתעה נוספת מבית ענקית החיפוש גוגל הגיעה הבוקר (ב'), כאשר החברה הודיעה שמודל הבינה המלאכותית החכם ביותר שלה – זמין בחינם לכלל המשתמשים.

פחות משבוע עבר מאז ההכרזה של גוגל על Gemini 2.5 Pro, ובצעד שנראה כתחרות ישירה מול OpenAI, היא מאפשרת גישה חינמית לגרסת המחשב של המודל, ומצהירה כי בקרוב הוא יגיע גם לאפליקציה.

"מאיצי היישומים רותחים"

בפוסט שהעלתה בסוף השבוע, ציינה גוגל כי "הצוות עובד בכל הכוח, מאיצי היישומים רותחים", רמז לעקיצה כלפי סם אלטמן, מנכ"ל OpenAI, שפרסם בעבר פוסטים על כך שצוותו מותש ומאיצי היישומים "נמסים".

מעבר לקריצה לעבר החברה המתחרה, מדובר במהלך אסטרטגי רחב של גוגל שממשיכה לנסות למשוך את תשומת הלב עם השקות מתוזמנות – כמו השקת המודל החדש שלה – שעות ספורות לפני הכרזה של OpenAI.

המודל החדש Gemini 2.5 Pro | צילום: shutterstock

"הבנה עמוקה יותר של ההקשר": פחות ניחושים, יותר דיוק

הייחודיות של המודל החדש של גוגל טמונה ביכולתו לפעול כ'מודל חושב' – כזה שלא ממהר להציג תשובה, אלא מנתח את השאלה לעומק באמצעות תהליך חשיבה מתוחכם. בכך הוא שובר את המסגרת המוכרת של מודלים מהירי תגובה, לטובת הבנה עמוקה יותר של ההקשר. המשמעות: פחות ניחושים, יותר דיוק.

המודל יודע להתמודד עם טקסטים, תמונות, אודיו, קוד ווידאו באותה נשימה, והחלון הקונטקסטואלי שלו – הזיכרון שמאפשר לו לנהל שיחה מתמשכת – הוכפל לשני מיליון טוקנים, מה שמציב אותו בראש הקטגוריה גם ברמת קלט מורכב ורב-שלבי.

גוגל גברה על המודלים המובילים | צילום: shutterstock

השדרוגים הטכנולוגיים האלה מגובים גם בתוצאות מרשימות במבחני ביצועים, כשגוגל גברה על המודלים המובילים של OpenAI, Anthropic ו-DeepSeek. אולם בגוגל לא מסתפקים בכך – הם רואים במודל החדש תשתית לסוכני AI שיבינו הקשרים, ייזמו פעולות מורכבות, וישמשו בעתיד הקרוב כלי עזר חכם יותר, בכל תחום.

 'עובדים קשה' כדי להביא את המודל גם לאפליקציה

למרות הפתיחה לקהל הרחב, גוגל מדגישה כי מנויי +Gemini ימשיכו ליהנות מגישה רחבה יותר וחלון קונטקסט גדול אף יותר. בחברה מציינים שהם 'עובדים קשה' כדי להביא את המודל גם לאפליקציה, מה שעשוי להגדיל עוד יותר את היקף השימוש.

שתפו כתבה זו:

0 0 הצביעו
דירוג הכתבה
guest
0 תגובות
משוב מוטבע
הצג את כל התגובות
טוען עוד כתבות
דילוג לתוכן