הצעת החוק שעברה אוסרת על רשתות חברתיות להציג "פיד ממכר" לילדים פחות מגיל 18. פיד ממכר בהגדרה הוא פיד, אשר מבוסס על אלגוריתם שמזהה את העדפותיו של המשתמש, וכך בעצם הוא מתאים את התוכן במיוחד. לפי החוק, מתן אישור הורים יאפשר ל"פיד הממכר" לחזור למסכי ילדיהם.
השם הקליט שנבחר לחוק הוא "Stop Addictive Feeds Exploitation (SAFE) for Kids". כיום רוב הרשתות החברתיות נחשבות "פיד ממכר" משום שקיים בהם אלגוריתם שיתאים את התוכן לההעדפות המשתמש או המכשיר. פיד לא ממכר יחשב לפיד שמציג תוכן כרונולוגי ורנדומלי ללא קשר למשתמש.
בית המחוקקים בניו יורק אישר את הצעת החוק. עכשיו זה תורה של קתי הוצ'ול, מושלת העיר, לחתום עליו. מטעם משרדה יצאה הודעה המשבחת את החוק, אשר מגיע יחד עם חוק נוסף להגנת פרטיות המשתמש. חוק זה אוסר על פלטפורמות מכוונות לאסוף מידע או למכור נתונים אישיים על משתמשים בני פחות מגיל 18 ללא הסכמה.
"ניו יורק מובילה את המדינה בהגנה על הילדים שלנו מפני עדכונים ממכרים של רשתות חברתית, ומגנה על הנתונים האישיים שלהם מפני חברות רודפות בצע", כך דבריה של המושלת, קתי הוצ'ול. "יחד, לקחנו צעד היסטורי קדימה במאמצים שלנו לטפל במשבר בריאות הנפש של הנוער וליצור סביבה דיגיטלית בטוחה יותר לצעירים".
עוד באותו הנושא
כחלק מיישום החוק, רשתות חברתיות יחוייבו לאמת את גילאי המשתמשים. כל הפרה של החוק עשוייה להוביל לקנס כבד של עד 5000 דולר.
חוק זה גורם לפולמוס רחב בארה"ב. מתנגדי החוק טוענים שהחוק פוגע בחופש הביטוי. להלן דבריו של קרל סאבו, בכיר בקבוצת NetChoice "זוהי מתקפה על חופש הביטוי והאינטרנט הפתוח על ידי מדינת ניו יורק". בנוסף אמר "ניו יורק פתחה דלת לממשלה לעקוב אחר האתרים שבהם אנשים מבקרים והפעילות המקוונת שלהם על ידי אילוץ אתרים לצנזר את כל התוכן, אלא אם מבקרים מספקים תעודה מזהה לאימות גילם".
במידה ולא יועבר לבית משפט, ולאחר חתימה המושלת, החוק עשוי לעבור בקרוב. מדינות רבות בארה"ב צפויות להצטרף לניו יורק ולחוקק חוק דומה בעצמן, זאת כחלק מהמאבק נגד ההתמכרות לרשתות החברתיות.