עמית אלור, מתאבקת אמריקאית ממוצא ישראלי, זכתה במדליית הזהב האולימפית בהיאבקות בסגנון חופשי במשקל עד 68 ק"ג. ניצחונה מלווה בהצהרות תמיכה בישראל ובחטופים.
בראיון לערוץ הספורט, אלור שיתפה את תחושותיה: "אני לא מאמינה, אני אלופה. זה כבוד גדול מאוד שאתם הישראלים תומכים בי ואני מקווה שהפכתי אתכם לגאים. אני חושבת שאבא שלי מאוד האמין בי לאורך כל הדרך. הוא הביך אותי הרבה פעמים ואמר לכולם כשהייתי קטנה שאני אהפוך לאלופה אולימפית".
כשנשאלה על אפשרות לייצג את ישראל בעתיד, השיבה: "קשה לחשוב על זה כרגע. שקלתי את זה בעבר, אבל אם להיות כנה לא הייתי אלופה אולימפית אם לא הייתי נתמכת על ידי ארצות הברית".
עוד באותו הנושא
- לוחם צה"ל נפצע באורח בינוני במהלך תאונה מבצעית בדרום לבנון
- הנשיא טראמפ: "האיראנים מסכימים לכל מה שאני רוצה – הם חייבים"
- חייבר מיליי מספר 2: נשיא קולומביה החדש, אבלרדו דה לה אספרייה, שניצח על חודו של קול והדיח את הנשיא האנטישמי והאנטי ישראלי גוסטבו פטרו, אמר בשיחה עם שר החוץ גדעון סער – "נשקם ונחזק את יחסינו עם ישראל כפי שלא היה מעולם. אתם יכולים לסמוך על קולומביה כחברה נאמנה"
- מזכיר המדינה האמריקני, מרקו רוביו, מתייחס למשא ומתן עם איראן: ״לא נעשה שום דבר שיפגע בבעלות בריתנו במזרח התיכון״
אלור הפגינה את הקשר שלה לישראל גם בעברית: "העברית שלי לא מאוד טובה, סליחה. אבל אני מבינה. תודה שצפיתם בי, לילה טוב, אני אוהבת את כולכם".
במחווה מרגשת, אלור ענדה סיכה צהובה למען החטופים בעזה ואמרה: "הלב שלי יוצא אליהם. החזירו אותם הביתה עכשיו".
ניצחונה של אלור והזדהותה עם ישראל מדגישים את הקשר המיוחד בין ספורטאים יהודים בתפוצות לבין ישראל, במיוחד בתקופות מאתגרות.



