בחודשים האחרונים יצר שב"ס את אגף 'רקפת' – אגף תת-קרקעי סודי ומסווג בעל האמצעים הטכנולוגיים החדישים ביותר, המסוגלים להתריע על כל חריגה המתחוללת בין כותלי האגף.
השיפוץ המקיף כלל התקנת מערכות דיגיטליות מתקדמות
באגף מוצבים המחבלים המסוכנים ביותר, כולל מחבלים שעברו הכשרה צבאית והשתתפו באופן פעיל בטבח ה-7 באוקטובר, ונלכדו בידי צה"ל במהלך המלחמה. מיקום האגף החדש סודי, אך תפקידו נחשף היום בביקור רשמי של השר לביטחון לאומי איתמר בן-גביר, יחד עם נציב שב"ס קובי יעקובי.
לאחר מתקפת ה-7 באוקטובר, הורה בן גביר לשב"ס להכין את האגף לקליטת מחבלים. במסגרת ההכנות, עבר האגף שיפוץ מקיף שכלל התקנת מערכות דיגיטליות מתקדמות, המאפשרות שליטה מרחוק על תשתיות החשמל והמים.
עוד באותו הנושא
- תושבי איחוד האמירויות קיבלו הודעה כי ניתן לחזור לשגרה. עדיין לא ברור מה הוביל להפעלת ההתרעות
- התרעה נשלחה לתושבי איחוד האמירויות בעקבות חשש ממתקפת טילים
- כוחותינו חיסלו שבעה מחבלי חיזבאללה בדרום לבנון לאחר שזוהו מעבירים אמצעי לחימה בסמוך לקו הצהוב
- שר הביטחון ישראל כ״ץ מגיב לאיום האיראני: ״אם איראן תתקוף את ישראל זאת תהיה הטעות הכי גדולה שלה עד עכשיו״

מרבית שעות היום בחשיכה
מפקד המתחם, גונדר-משנה חיים, אמר כי התנאים שבהם מוחזקים המחבלים הם בסיסיים, "על פי החוק הבינלאומי". המחבלים מוחזקים בתנאים קפדניים, כאשר מרבית שעות היום עוברות עליהם בחשיכה, למעט שעת טיול יומית בחצר מוארת חלקית ו-7 דקות מקלחת. כל תא, המצולם 24/7, מאכלס שניים או שלושה מחבלים, חסר חלונות ומכיל מזרן, מגן מזרן ומגבת בלבד. הם מקבלים מוצרי היגיינה בסיסיים ותפריט מזון ביטחוני, כאשר בתום כל ארוחה מוחזרים כל הפריטים למעט המזרן והמגבת.
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר במהלך הביקור באגף: "זה לא סוד שאני תומך בעונש מוות למחבלים. אני חושב שחלאות האדם האלה לא צריכים לראות אור יום, אבל עד עונש מוות למחבלים – זה המקום הטבעי שלהם מתחת לאדמה".
האגף נסגר לפני עשרות שנים והוחזר לשימוש
נציין כי האגף התת-קרקעי, שנסגר בשנות ה-70 בעקבות אירועים חריגים, הוחזר לשימוש בעקבות המלחמה. בעבר שימש המתקן לכליאת אסירים פליליים מהמסוכנים בישראל, אך נסגר לאחר רצח שתועד במצלמותיו והברחת אקדח לתוך הכלא. כעת, בעקבות גל מעצרי המחבלים בזמן המלחמה, המתקן נפתח מחדש ומשמש לכליאת אסירים ביטחוניים.


