מול משפחות נרגשות ובכירים במשמר הגבול, נשבעו ביום חמישי האחרון 530 לוחמים ולוחמות אמונים למדינת ישראל בטקס ההשבעה החגיגי שנערך בהיכל קבוצת שלמה בתל אביב.
הלוחמות והלוחמים בהכשרה, השלימו עד כה כ-3 חודשי הכשרה במסלול, בעוד שאורכו המלא הוא כ-4 חודשים. במהלך מסלול הכשרת הלוחמים, מוכשרים החניכים במיומנויות הלוחם, מקצועות הקליעה, לוחמה בטרור, טיפול בהפרות סדר, אימוני כושר קרבי ועוד.
עוד באותו הנושא
- צבא ארה״ב החל לצמצם את נוכחות מטוסי התדלוק בנתב״ג בעקבות בקשה ישראלית
- ההוראות פתיחה באש החדשות בלבנון: כל מחבל שיזוהה בקו הצהוב ייחשב יעד לתקיפה, גם ללא זיהוי סכנה מיידית לכוחות
- נשיא אירן: "אנו מושיטים יד למדינות האסלאמיות באזור, כולל ערב הסעודית ומצרים, במטרה לבסס ארכיטקטורה ביטחונית חדשה באזור"
- מזכיר המדינה האמריקני מרקו רוביו: לא ניתן לסיים את הלחימה באזור כל עוד הפרוקסי של איראן ממשיכים לשגר טילים
הלוחם קיבל את הכמותה מסבו
אחד הרגעים המרגשים בטקס היה כאשר לוחם מג"ב צעיר, תומר, קיבל את הכומתה הירוקה מסבו, רנ"ג במילואים רוני רייזל, ששירת בעצמו שנים רבות בחיל. רגע זה סימל את החיבור הבין-דורי של אהבת הארץ, המחויבות והשליחות שמג"ב מייצג.
בטקס, שעמד בסימן רוח הלחימה והאחדות, קיבלו הלוחמים את כומתתם ותעודת השוטר, והצטרפו באופן רשמי לשורות משמר הגבול. בקרוב יסיימו את מסלול ההכשרה ויצטרפו לכוחות בשטח, מוכנים להתמודד עם האתגרים הביטחוניים ולשמור על ביטחון המדינה.
מפקדים ומפקדות שכתבו פרקים שלמים בספרי ההיסטוריה
"לפני ימים ספורים צעדתם במסע הכומתה ונחשפתם למעט מן המורשת המפוארת של החיל שלנו. נחשפתם אל סיפורי גבורה של לוחמים ולוחמות, מפקדים ומפקדות, שכתבו פרקים שלמים בספרי ההיסטוריה והמורשת של החיל, וכעת – הגיע התור שלכם לעטר את דפי העתיד כלוחמים אמיצים ויוזמים", אמר מפקד בית הספר החילי, תת-ניצב ברק מרדכי בנאומו בטקס.