כיום, הקרונועים החשמליים החדשים מתוצרת סימנס מחליפים את ה-IC3 כחוד החנית של צי הרכבות, מסמלים את מהפכת החשמול. הם החלו לפעול ב-2021 בקו ירושלים-הרצליה ומתרחבים לקווים נוספים.
רכבת ישראל מכרה לאחרונה 33 רכבות IC3 לחברת הרכבות הרומנית FEROTRANS תמורת כ-1.5 מיליון דולר. הרכבות יופעלו באזור יאסי שבמזרח רומניה.
קרונועי ה-IC3, שתוכננו במקור לדנמרק, הוכיחו את יעילותם גם בתנאי מזג אוויר קשים בישראל. הם הורכבו משלושה קרונות, עם אפשרות לחיבור עד 12 קרונות. אורך כל סט היה 58 מטרים, משקלו 101 טונות, עם 4 מנועים של 294 כ"ס כל אחד. מהירותם המרבית הייתה 160 קמ"ש, עם קיבולת של 167-177 נוסעים בכל שלישיית קרונות.
עוד באותו הנושא
הקרונוע הראשון וההיסטורי מוצג כיום במוזיאון הרכבת בחיפה, מסמל את תרומתו המשמעותית לפיתוח הרכבת בישראל.
יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל, עו"ד משה שמעוני, מסר: "קרונועי ה-IC3 מסמלים אבן דרך משמעותית בתהליך הפיתוח של רכבת ישראל המגיע לשיאו בשנים אלה, עם תכנית פיתוח רחבת היקף המבוצעת בהובלת משרד התחבורה לחיבור ישראל מקצה לקצה. לאחרונה אישר הדירקטוריון בראשותי תכנית רכש משמעותית ורחבת היקף של קרונות וקטרים חשמליים מהמתקדמים ביותר בעולם, אשר תחלפנה את קרונועי ה-IC3 מהם נפרדנו בשנה האחרונה אחרי שירות של יותר משלושים שנה."
מנכ"ל רכבת ישראל שיקו זנה הוסיף: "עם קליטתן של רכבות ה-IC3 בשנות ה-90 החל עידן חדש ברכבת ישראל שסימל התייעלות משמעותית והציב את החברה כחוד החנית של מערכת הסעת ההמונית בארץ. אך זו הייתה רק ההתחלה, הפרידה מהרכבות מסמלת המשך ישיר בהתייעלות המלווה בהשקעות רחבות היקף בתשתיות, רכש של רכבות חדשות ומתקדמות, הטמעה של טכנולוגיות חדשניות וגיוס עובדים. אני מבקש להודות לעובדות ולעובדי רכבת ישראל בעבר ובהווה, על הפעלה מיטבית של קרונועי ה-IC3, ושיפור מערך הרכבות בישראל עם שימת דגש על השירות המגיע לנוסעים."