שעות ספורות לאחר שהושב הדר גולדין – הושמד הפיר ממנו הוא נחטף

שעות ספורות לאחר חזרת החלל החטוף הדר גולדין, צוות הקרב של חטיבת הנח״ל השמידו את הפיר ממנו הוא נחטף

השמדת מנהרה בעזה, ארכיון | צילום: דובר צה"ל

שעות ספורות לאחר חזרת החלל החטוף הדר גולדין, צוות הקרב של חטיבת הנח״ל השמידו את הפיר ממנו הוא נחטף, כך עדכן היום (ג') דובר צה"ל.

סגן הדר גולדין ז"ל, שנפל במבצע "צוק איתן" בעזה בשנת 2014, הובא היום למנוחות בבית העלמין הצבאי בכפר סבא – לאחר 11 שנים שבהן הוחזק גופתו בידי חמאס ברצועת עזה. משפחתו בבקשה נרגשת לכלי התקשורת ולציבור: "אל תפרו את היום הקדוש הזה בשיח מפלג. הדר נפל על הגנת העם והמולדת שכל כך אהב, והושב לישראל אחרי 4,118 יום. נבקש שביום הזה תישמע רק אהבה".

קשה להאמין שילד בן 16 כותב עם עומק שמתאים כל כך להיום

לאה גולדין, אמו של הדר, ספדה: "הדר, חיכינו לך 11 שנים. זה המון זמן. אין לי באמת הסבר איך עשינו את זה, חוץ מזה שבכל רגע ששקענו היה מישהו במשפחה שקפץ ואומר: 'אבל מה הדר היה עושה'. אנחנו כאן בגלל כל מי שאתה, אבל כל פעם חיכיתי שתקפוץ ותגיד שהכל בסדר".

הדר גולדין ז"ל במבצע צוק איתן | צילום: ללא

"חיפשתי הבוקר ומצאתי את הקטע שכתבת לחניכים שלך בבני עקיבא. קשה להאמין שילד בן 16 כותב עם עומק שמתאים כל כך להיום", סיפרה. " אתה כתבת: 'אנחנו שואפים גבוה אבל במציאות אנחנו רואים חושך. רואים שבט מפורק ומיותר. אז מה צריך לעשות? צריך להתחיל לעבוד, לאסוף קרני אור ולאט לאט להגיע למטרה שלנו".

הדר לא קילל ולא אפשר לחניכיו ולפקודיו לקלל – אני מבקש מכם שננהג כך מיום זה ואיל

שמחה גולדין, אביו של הדר, ספד: "לפני 11 שנים ושלושה חודשים, עמדנו כאן ואמרתי: הדר היה נפלא ומיוחד בדרכו. הדר היה מיוחד באופן שנגע באנשים, ואתם העדות לכך. אדם כזה ראוי שנספר עליו ושכל אחד ייקח ממנו משהו. אם נמשיך את דרכו זה יהיה ניצחון על הרוע".

הלווית הדר גולדין | צילום: אלון גלבוע

"הדר לא קילל ולא אפשר לחניכיו ולפקודיו לקלל. הוא ראה בכך חולשה מהותית. אני מבקש מכם שננהג כך מיום זה ואילך. עם ישראל – קיבלו את דברי הדר והחילו זאת על עצמכם. תראו את המעלות שבחבריכם. כך נוכל לחיות בארץ הנפלאה הזו. התנהלו בדרך הישר, זו מורשתו של הדר".

שמחה גולדין תיאר: "ב-11 השנים הקודמות הפקרנו את דרכו של הדר. אנחנו הגולדינים ראינו את הירידה הגדולה. הקמנו כאן את מסדר הדר. אני מבקש להצדיע לאנשי מסדר הדר. אתם המפשחה שלנו. לא הצלחנו לשכנע את החברה הישראלית  והיא הפקירה את החללים, עד שמחת תורה 2023. המקום הזה הוא עדות לכך, יש כאן 24 קברים של לוחמים ולוחמות".

שתפו כתבה זו:

0 0 הצביעו
דירוג הכתבה
guest
0 תגובות
משוב מוטבע
הצג את כל התגובות
טוען עוד כתבות