היסטוריה יומית: הרכבת המהירה לירושלים

קרונות חשמליים | צילום חיים גולדברג/פלאש90    

היום ב-2018 נפתח קו הרכבת המהיר לירושלים.

עד סוף המאה ה-19 לא היו דרכים סלולות לירושלים, ואף מרכבות לא יכלו להגיע אליה – אלה רק הולכי רגל ורוכבי חמורים. עם תחילת המודרניזציה של האזור, פולס תוואי כביש 1 ונבנתה מסילת רכבת שהגיעה מיפו ועד לדרום ירושלים (שנחנך בספטמבר 1892). מדובר היה בשינוי משמעותי, אך עדיין – הדרך והמסילה היו עקלקלות בין ההרים, וכל רכב ורכבת נאלצו ליסוע באיטיות אדירה. הדרך שופרה אט אט, ובראשית המאה ה-21 החליטה ממשלת ישראל להתחיל במאמץ מרוכז לשיפור הנתיבים לירושלים: כביש 1 שופץ והורחב, ובמקביל אליו החלה להיבנות מסילת רכבת מהירה – שכדי להימנע מעיקולים תיסע בקו כמעט ישר עד למודיעין, ומשם לנתב"ג ולתל אביב. הדבר דרש את בניית הגשר הגבוה בישראל (סמוך לכניסה לירושלים), המנהרה הארוכה בישראל (כ-11 ק"מ אורכה), ואת תחנת הרכבת העמוקה בעולם (תחנת יצחק נבון שבירושלים). המסילה המלאה נפתחה בספטמבר 2018, והציעה נסיעה מהירה ונוחה לנתב"ג ולמרכז; הדבר שיפר פלאים את המצב התחבורתי של בירת ישראל.

מקור תמונה – ויקיפדיה

שתפו כתבה זו:

0 0 הצביעו
דירוג הכתבה
guest
0 תגובות
משוב מוטבע
הצג את כל התגובות
טוען עוד כתבות
דילוג לתוכן