הממשלה אישרה מוקדם יותר היום (א') את הקמת ועדת סל התרופות לשנת 2026. הוועדה תבחן השנה כ-570 תרופות ועשרות טכנולוגיות רפואיות שהוגשו לשילוב בסל הציבורי. הדיון הראשון יתקיים בהמשך השבוע.
הרכב הועדה
בראש הוועדה תעמוד השנה פעם נוספת פרופ' דינה בן יהודה, מנהלת האגף ההמטולוגי. את עבודת הוועדה תרכז ד"ר אסנת לוקסנבורג, ראש חטיבת טכנולוגיות רפואיות במשרד הבריאות. בהרכב חברים גם פרופ' אלון פיקרסקי, משולם נהרי – לשעבר שר במשרד האוצר, והרב יוסף-צבי רימון – רב גוש עציון וראש מוסדות חינוך שונים.
לצד אלה ייקחו חלק ד"ר דב אלבוקרק וד"ר סוהיר אסדי. שינויי כוח אדם במשרד הבריאות הביאו למינויה של נריה שטאובר לסמנכ"לית תכנון ותקצוב. משרד האוצר שלח לוועדה נציגה חדשה, תמר צ'ין, במקום יעל לינדנברג. פרופ' יגאל האס משיבא יחליף את ד"ר מתי ארליכמן משערי צדק.
עוד באותו הנושא
- משרד הבריאות והמשרד להגנת הסביבה מודיעים כי הכניסה לנחלים הבאים מסוכנת בשל זיהום מים חריג
- משרד הבריאות מעדכן: שני הישראלים שחזרו מקונגו ונחשד כי נדבקו באיבולה – אינם נדבקו במחלה
- דוברות זק"א: בשונה מהדיווח הקודם, משה מיכאל בן מרים עדיין בחיים ומאושפז במצב קשה
- חשד למקרה אבולה שני בישראל: אדם ששב מקונגו לפני יומיים פיתח תסמינים והועבר לבידוד בבית החולים שיבא תל השומר

"הוועדה תבחן באופן מקצועי ואחראי"
מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב אמר כי אישור הרכב ועדת הסל מאפשר למערכת להמשיך בעבודתה התקינה. לדבריו, הוועדה תבחן באופן מקצועי ואחראי את הטכנולוגיות והתרופות החדשות ותוביל להוספת טיפולים שיסייעו לחולים הזקוקים להם. עוד ציין כי המשרד ימשיך לפעול להנגשת שירותים, לצמצום פערים ולחיזוק הבקרה במערכת הבריאות.
