אושרה ועדת סל התרופות 2026: כ־570 תרופות וטכנולוגיות ייבחנו

הממשלה הקימה את ועדת סל הבריאות לשנת 2026, שתתחיל השבוע לבחון כ-570 תרופות וטכנולוגיות חדשות שהוגשו לשילוב בסל הציבורי

תרופות, אילוסטרציה | צילום: shutterstock

הממשלה אישרה מוקדם יותר היום (א') את הקמת ועדת סל התרופות לשנת 2026. הוועדה תבחן השנה כ-570 תרופות ועשרות טכנולוגיות רפואיות שהוגשו לשילוב בסל הציבורי. הדיון הראשון יתקיים בהמשך השבוע.

הרכב הועדה

בראש הוועדה תעמוד השנה פעם נוספת פרופ' דינה בן יהודה, מנהלת האגף ההמטולוגי. את עבודת הוועדה תרכז ד"ר אסנת לוקסנבורג, ראש חטיבת טכנולוגיות רפואיות במשרד הבריאות. בהרכב חברים גם פרופ' אלון פיקרסקי, משולם נהרי – לשעבר שר במשרד האוצר, והרב יוסף-צבי רימון – רב גוש עציון וראש מוסדות חינוך שונים.

לצד אלה ייקחו חלק ד"ר דב אלבוקרק וד"ר סוהיר אסדי. שינויי כוח אדם במשרד הבריאות הביאו למינויה של נריה שטאובר לסמנכ"לית תכנון ותקצוב. משרד האוצר שלח לוועדה נציגה חדשה, תמר צ'ין, במקום יעל לינדנברג. פרופ' יגאל האס משיבא יחליף את ד"ר מתי ארליכמן משערי צדק.

תרופות, אילוסטרציה | צילום: shutterstock

"הוועדה תבחן באופן מקצועי ואחראי"

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב אמר כי אישור הרכב ועדת הסל מאפשר למערכת להמשיך בעבודתה התקינה. לדבריו, הוועדה תבחן באופן מקצועי ואחראי את הטכנולוגיות והתרופות החדשות ותוביל להוספת טיפולים שיסייעו לחולים הזקוקים להם. עוד ציין כי המשרד ימשיך לפעול להנגשת שירותים, לצמצום פערים ולחיזוק הבקרה במערכת הבריאות.

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, יחד עם שר הבריאות אוריאל בוסו, ארכיון | צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90

שתפו כתבה זו:

0 0 הצביעו
דירוג הכתבה
guest
0 תגובות
משוב מוטבע
הצג את כל התגובות
טוען עוד כתבות