משרד החינוך עדכן הערב (ה') כי ביום ראשון ה-8 במרץ, תמשיך מערכת החינוך לפעול במתכונת של למידה מרחוק בכל מוסדות החינוך. ההחלטה נועדה לשמור על יציבות בתחילת השבוע לצד בחינה מדודה של ההתפתחויות הביטחוניות.
היתכנות לפתיחה פיזית
לדברי משרד החינוך, ההכרעה לגבי יום שני ואילך תתקבל במוצאי שבת. זאת בהתאם להערכת המצב ולהנחיות פיקוד העורף. עוד הדגישו כי במקרה של שינוי והיתכנות לפתיחה פיזית, ייבחנו מודלים דיפרנציאליים להפעלה, ותינתן היערכות של לפחות 24 שעות לרשויות, לבתי הספר ולהורים.
כמו כן, רשות מקומית המעוניינת בפתיחה חריגה של מוסדות חינוך בתחומה תוכל לעשות זאת בתיאום עם פיקוד העורף ומשרד החינוך.
עוד באותו הנושא
- היענות שיא לפתיחת מכינת הקיץ בבינה מלאכותית ו-STEM לחטיבות הביניים
- מנהלת בית ספר במזרח ירושלים עוכבה לחקירה, לאחר שבלשי ימ"ר פשטו על המוסד ותפסו דגלים וחומרי לימוד המוגדרים כחומרי הסתה לטרור
- פרסום ראשון: אחרי 18 שנה אושר היתר הבנייה לפנימייה חדשה בישיבת שבי חברון, סמוך לבית רומנו בחברון
- קורס התנהלות כלכלית בחינם למי שחורג מהמסגרת
בזהירות ושיקול דעת
"התפיסה הבסיסית של מערכת החינוך היא שלמידה פיזית של תלמידים עם המורה ולצד חבריהם לספסל הלימודים היא הדרך החינוכית הטובה והנכונה ביותר", הסביר שר החינוך יואב קיש. "לצד זאת, האחריות לביטחונם של תלמידי ישראל וצוותי החינוך מחייבת לפעול בזהירות ובשיקול דעת. לכן הצעדים נבחנים בכובד ראש, בתיאום מלא עם פיקוד העורף ובקשב לרשויות המקומיות ולשטח".
קיש מסר כי משרד החינוך ימשיך לעדכן תוך כדי תנועה, וככל שהמצב יאפשר. "בהתאם להנחיות נפעל לחזרה בטוחה והדרגתית למסגרות החינוך. החוסן שמפגינים התלמידים והמסירות של צוותי החינוך בימים הללו מעוררי הערכה עמוקה, והם מקרינים על החוסן של החברה הישראלית כולה", הוסיף.