כך תקדיש מערכת החינוך לחטופים את היום ה-500 מפרוץ המלחמה

בתי הספר יקדישו את יום שני לשיח חינוכי ורגשי לציון 500 ימים לשבי החטופים ולמלחמת "חרבות ברזל"

תלמיד מערכת החינוך, אילוסטרציה | צילום: Chaim Goldberg/Flash90

500 ימים למלחמת "חרבות ברזל": מערכת החינוך תעצור לרגע של התבוננות וזיכרון לטבח ולחטיפות שהביאו למאבק מתמשך ול-500 ימים של מלחמה לצד נחישות ותקווה לצד כאב.

בבתי הספר העל-יסודיים ברחבי הארץ יתקיימו שיחות עם התלמידים בכיתות ופעילויות חברתיות שיאפשרו לתלמידים לעבד את התקופה המורכבת ולחזק את תחושת החוסן הלאומי.

"מקום לרגש לצד מקום לתקווה"

במשרד החינוך אומרים כי צוותי ההוראה הונחו "להתאים את השיח והפעילות לקהילות השונות ולגלות רגישות מיוחדת כלפי תלמידים במעגלי הפגיעה השונים – משפחות חטופים, נרצחים, פצועים, מפונים ומשרתי כוחות הביטחון".

השיח בכיתות יכלול עיסוק רגשי וחברתי, תוך שימת דגש על הכלת מגוון תחושות, עידוד החזקת התקווה ויצירת תחושת עשייה ומעורבות חברתית.

חיילות שומרות על תלמידים בזמן לימודים בצפון הארץ | צילום: Ayal Margolin/Flash90

שיח חינוכי ולמידה על עיבוד רגשות

המורים והיועצים ישמשו "בסיס ביטחון לתלמידים", תוך יצירת מרחב מוגן בו יוכלו לשתף, לשאול ולבטא רגשות.

הפעילויות יכללו "שיח רגשי מותאם גיל בהובלת מחנכי הכיתות, פעילויות חברתיות המדגישות ערבות הדדית, סולידריות, חוסן חברתי ותקווה, מרחב פתוח לביטוי מחשבות ורגשות, חיזוק תחושת התקווה והחוסן הקהילתי, ודגש על פעולות מעשיות שהתלמידים יכולים לנקוט לסיוע בקהילתם ולטובת משפחות החטופים".

שר החינוך יואב קיש | צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

"חוסן חברתי ואחריות לאומית"

שר החינוך יואב קיש אמר: "לא ננוח עד שאחרון החטופים ישוב הביתה ועד לפירוק החמאס כישות שלטונית וצבאית בעזה – זו אחריותנו ההיסטורית לדורות הבאים".

מנכ"ל משרד החינוך, מאיר שמעוני, הוסיף: "מערכת החינוך היא מקור חוסן לחברה הישראלית כולה. השיח החינוכי שאנו מקיימים מחבר בין הכאב העמוק לבין התקווה והתקומה, ומחזק את הנחישות והאחדות הלאומית שלנו כעם".

המשנה למנכ"ל משרד החינוך, ד"ר איל בן זקן, הדגיש: "מערכת החינוך רואה חשיבות עליונה בחינוך לערכים ולסולידריות בחברה הישראלית. ביום ה-500 אנו נוקטים בפעילות ובשיח שיעטפו ויחזקו את משפחות החטופים, החללים והפצועים ויעבירו מסר של אחדות ולכידות".

בית הספר הגימנסיה הריאלית, אילוסטרציה | צילום: דוברות עיריית ראשון לציון

"התלמידים מוזמנים לפעול באופן אקטיבי"

במשרד החינוך מציינים כי מעבר לשיח הרגשי, התלמידים מוזמנים לפעול באופן אקטיבי – לתמוך במשפחות החטופים ובקהילות שנפגעו דרך יצירה, פעילות חברתית, אקטיביזם והתנדבות.

מסגרת זו תאפשר להם לחוש משמעות ולחזק את תחושת המסוגלות והחוסן האישי והקהילתי.

שתפו כתבה זו:

0 0 הצביעו
דירוג הכתבה
guest
0 תגובות
משוב מוטבע
הצג את כל התגובות
טוען עוד כתבות
דילוג לתוכן