שרת התחבורה מירי רגב מקדמת נוהל חדש שיביא לצמצום משמעותי במספר שיעורי הנהיגה המינימלי הנדרש לפני הגשה למבחן המעשי ("טסט"). על פי הנוהל החדש, מספר השיעורים יופחת מ-28 שיעורים בני 40 דקות כל אחד, כפי שנהוג כיום, ל-22 שיעורים בלבד. השינוי יחול על תלמידים הלומדים נהיגה ברכב עם תיבת הילוכים אוטומטית.
המשמעות המעשית היא שניתן יהיה לגשת למבחן הנהיגה המעשי לאחר פחות מ-15 שעות לימוד על הכביש. לפי גורמים במשרד התחבורה, ההחלטה התקבלה לאחר עבודת מטה מקיפה בהובלת מנכ"ל המשרד משה בן-זקן וראש רשות הרישוי יוסי נזרי. במסגרת הבחינה, נערכו השוואות לתנאי קבלת רישיון הנהיגה במדינות האיחוד האירופי וארצות הברית.
המשרד טוען כי גם לאחר ההפחתה, מספר השיעורים בישראל יהיה עדיין גבוה מהמקובל במדינות אלו, וכי הלימוד יכסה את כל מטרות הלימוד המוגדרות. בימים אלה מגובשת חוות דעת בנושא ברשות הלאומית לבטיחות בדרכים, אשר לפי גורמים במשרד, צפויה לתמוך בעמדת השרה ולקבוע כי הפחתת מספר השיעורים לא תפגע בכשירות תלמידי הנהיגה.
עוד באותו הנושא
- זעם ברשתות החברתיות נגד חברת גט (Gett): "למה כשהנוסע מבטל נסיעה הוא משלם קנס אבל שהנהג מבטל נסיעה הנוסע לא מקבל על זה פיצוי?"
- ועדת הכלכלה אישרה סופית את חוק האוצר להקמת רשויות תחבורה מטרופוליניות בגוש דן, ירושלים וחיפה
- משרד הבריאות מעדכן: שני הישראלים שחזרו מקונגו ונחשד כי נדבקו באיבולה – אינם נדבקו במחלה
- הישג ענק לכלכלה הישראלית: חברת הנשק האמריקאית אנדוריל תקים מפעל ייצור בארץ
הנוהל החדש צפוי להתפרסם בקרוב להערות הציבור, ויתקיימו התייעצויות עם ארגון מורי הנהיגה, אשר סביר להניח שיביע התנגדות למהלך. בסביבת המשרד מדגישים כי אחת המטרות המרכזיות של ההחלטה היא להקל על יוקר המחיה של התלמידים. כיום, מחירו של שיעור נהיגה נע בין 120 ל-200 שקלים, כך שההפחתה הצפויה עשויה לחסוך ללומדים מאות שקלים.
חשוב לציין כי מחיר שיעור הנהיגה נקבע בשוק חופשי, ולא על ידי המשרד. המהלך מהווה שינוי משמעותי בתחום לימודי הנהיגה בישראל, ומטרתו להתאים את הדרישות לסטנדרטים בינלאומיים תוך שמירה על בטיחות הנהגים החדשים והציבור בכבישים.



עם איך שהמצב הנהגים כיום נראה, עדיף דווקא להעלות את כמות השיעורים.