יחבר את קריית היובל, הקטמונים ותלפיות: הקו החדש של הרכבת הקלה

הוועדה המחוזית אישרה את תוכנית הקו הסגול של הרכבת הקלה בירושלים, באורך 10 ק"מ. הקו יחצה את העיר ממערב למזרח ויצטרף לקווים הקיימים. צפוי להתחיל לפעול ב-2031.

קרדיט: אסף יקואל

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה ירושלים אישרה את התוכנית להקמת הקו הסגול של הרכבת הקלה בירושלים. הקו החדש, באורך כ-10 ק"מ, יחבר את המרכז הרפואי הדסה עם שכונת תלפיות, עובר דרך קריית היובל, מלחה, פת והקטמונים.

הקו הסגול מצטרף לקווים הקיימים – האדום, הירוק והכחול, ויחצה אותם לאורך מסלולו. התוואי יעבור לאורך הרחובות טהון, גולומב, קוליץ, דרך מנהרה מתחת למלחה, ובהמשך דרך רחובות אגודת ספורט הפועל, פת, יהודה הנשיא ובן זכאי.

יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה ירושלים, שירה תלמי באבאי, אמרה: "ירושלים מובילה ומקדימה את יתר הערים בכל הקשור בפיתוח תחבורה ציבורית באמצעות מערכת להסעת המונים ובעידוד הליכתיות. ירושלים נהנית כעשור מקו רכבת קלה פעיל ולעיר כבר אושרו מספר קווי רכבת קלה הנמצאים בשלבי הקמה מתקדמים. רשת הרכבת הקלה תחבר את השכונות המתחדשות של העיר אל מוקדי תעסוקה".

מתכנן מחוז ירושלים במינהל התכנון, אדר' דן קינן, הוסיף: "התוואי שנבחר למעבר הקו הסגול הינו המסלול שמשרת בצורה הטובה ביותר את השכונות שעוברות תהליכי התחדשות עירונית . בכך מבטא מסלול הרכבת הקלה את מדיניות הוועדה המחוזית לחיזוק השכונות הוותיקות בעיר ותמיכה בתהליכי פינוי בינוי ובבניה המחודשת של שיכוני ירושלים".

הוועדה ציינה בהחלטתה כי למערכת הרכבת הקלה בירושלים תרומה משמעותית לעיר, בין היתר בשל הפחתת הגודש בכבישים (הפחתת זיהום אוויר וזמני נסיעה) וקירוב שכונות מורחקות למוקדי תעסוקה ובילוי, תוך תרומה לאיכות החיים, לבריאות הציבור, לחוסן החברתי ולשוויון ההזדמנויות.

עבודות ההקמה צפויות להתחיל בסוף השנה ולהגיע לשיאן ב-2025. הקו מתוכנן להתחיל לפעול בשנת 2031, כחלק מפרויקט הקו הכחול שתקציבו הכולל עומד על 14 מיליארד ש"ח. הקו הסגול צפוי לתרום משמעותית לשדרוג המרחב הציבורי בשכונות קריית היובל וקטמונים, המצויות בתהליכי התחדשות עירונית, ולהגדיל את קישוריות רשת התחבורה הציבורית בעיר.

שתפו כתבה זו:

0 0 הצביעו
דירוג הכתבה
guest
0 תגובות
משוב מוטבע
הצג את כל התגובות
טוען עוד כתבות
דילוג לתוכן