שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ חתם אתמול (ג') על צו חדש הפוטר ממס ייבוא אישי של מוצרים עד לסכום של 150 דולר. תומר טרופ, מנהל תחום שילוח בינלאומי ועמילות מכס בדואר ישראל הסביר מה המשמעות ואיך אפשר להנות מההטבה.
המשמעות של המהלך
החל מהיום, רף הפטור מתשלום מסים לחבילות בייבוא אישי יועלה מ‑75 דולר ל‑150 דולר. המשמעות של הדברים לפי טרופ:
- על חבילה בשווי עד 150 דולר – אין צורך לשלם 18% מע"מ.
-
על חבילה בשווי מעל 150 דולר – יש לשלם 18% מע"מ על כל ערך החבילה ולא רק על החלק שעולה על הסף.
עוד באותו הנושא
- הונו של אילון מאסק טיפס שוב לכטריליון דולר, לאחר שמניית SpaceX זינקה ביותר מ־7% והביאה את שווי החברה לכ־2.3 טריליון דולר
- השכר הממוצע בחודש יולי 2026 עמד על 14,534 ש"ח – עלייה של 3.4% לעומת השנה שעברה
- נתניהו וסמוטריץ' סיכמו: מחירי הדלק יירדו הלילה בחצי שקל לליטר
- חברת ארקיע הודיעה כי קיבלה את האישורים הנדרשים להפעלת טיסות מדובאי, החברה תוציא טיסה אחת היום וטיסה נוספת מחר
טרופ הדגיש כי עדיין ייתכנו דרישות תשלום בגין בדיקות, עיכובים או מיסוי על סחורות מסוימות כמו אלכוהול.

מתי נהנים מההטבה?
-
אם שילמתם את המס באתר לפני השינוי, כלומר לפני היום – ההטבה לא תחול, כי המועד הקובע הוא תאריך דרישת התשלום.
-
אם שילמתם לפני השינוי אבל לא נוכה מס – ההטבה החדשה תחול בעת כניסת החבילה לארץ.
עלות המשלוח לא נחשבת לחישוב המס – רק שווי הפריטים בחבילה.
"אין סיבה שתשלמו יקר"
עם החתימה על הצו, הבהיר שר האוצר סמוטריץ’ כי ההחלטה היא חלק מתפיסת עולם כלכלית רחבה שמטרתה לייצר תחרות אמיתית במשק. "אין שום סיבה שבגד של רשת בינלאומית יימכר כאן בעשרות אחוזים יותר מאשר בחו״ל. אין סיבה שתשלמו יקר, יכול להיות כאן זול", אמר.
במשרד האוצר מסבירים כי הפטור ממס צפוי להקל על אזרחים שמזמינים מוצרים מחו״ל, בעיקר בתחומי האופנה, ההנעלה והצריכה האישית. מעבר לכך, ההערכה היא שהמהלך יפעיל לחץ ישיר על רשתות מקומיות ומונופולים להיכנס לתחרות מחודשת על המחיר, השירות והאיכות.


