הישג ענק לכלכלה הישראלית: חברת הנשק האמריקאית אנדוריל תקים מפעל ייצור בארץ

​מייסד ענקית הדיפנס-טק אנדוריל (Anduril), פאלמר לאקי, מחזר אחרי מפקד חיל האוויר לשעבר, אלוף במיל' עמיקם נורקין, במטרה לגייס אותו לתפקיד מנהל הפעילות הרשמית של החברה בישראל. המהלך מתגבש בעקבות סדרת פגישות שקיים לאקי בארץ עם בכירים בממשלה ובמערכת הביטחון.

​אנדוריל, ששווה כיום 61 מיליארד דולר ונחשבת לחברה המובילה בעולם בתחומי הבינה המלאכותית והמערכות האוטונומיות, מתכננת מודל פעילות נרחב מהמקובל. בשונה מחברות ענק אמריקאיות אחרות שרק משלבות חברות ישראליות בשרשרת האספקה שלהן, אנדוריל מכוונת להקמת מפעל פיזי מלא בארץ שייצר מערכות מתקדמות המבוססות על אוטונומיה מלאה ועלויות ייצור נמוכות.

​הכניסה של החברה לישראל צפויה לתת דחיפה משמעותית לתעשייה המקומית, בין היתר בשל הרצון של החברה לשלב מערכות מתקדמות בשטח וליהנות מהיתרון הייחודי של הוכחת יכולות מבצעיות בזמן אמת, תו תקן המוכר בעולם כ-Combat Proven וקורץ לכל חברה ביטחונית בינלאומית.

שתפו כתבה זו:

0 0 הצביעו
דירוג הכתבה
guest
0 תגובות
משוב מוטבע
הצג את כל התגובות
טוען עוד כתבות