כשישראל פתחה במבצע "עם כלביא" (Rising Lion) רבים תהו מה עומד מאחורי השם יוצא הדופן.
הפעם לא מדובר בשם בומבסטי שמטרתו הרתעה בלבד, אלא בבחירה שמבקשת לשדר מסר כפול: גם עוצמה, וגם תקווה.
הפסוק המפורסם
מקורו של שם המבצע הוא בפסוק המופיע בפרשת בלק בספר במדבר:
עוד באותו הנושא
- ירוס קסאו, אחותה הגדולה של הילדה הנעדרת היימנוט קסאו, נשאה דברים כואבים ופנתה ישירות לאחותה הקטנה ולציבור בבקשת עזרה
- גיבור במותו: ראאד אבו אלקיעאן, תושב חורה שבנגב, עובד משרד הביטחון, נפל במהלך תאונה מבצעית ברצועת עזה
- חשד שמוצרי "טחינת הנסיך" הנגועים בסלמונלה נגנבו והופצו בחנויות
- צה״ל מאשר: כוחותינו חיסלו שני מחבלי חיזבאללה שחצו את המרחב הביטחוני בדרום לבנון
"הֶן עָם כְּלָבִיא יָקוּם וְכַאֲרִי יִתְנַשָּׂא, לֹא יִשְׁכַּב עַד יֹאכַל טֶרֶף וְדַם חֲלָלִים יִשְׁתֶּה" (במדבר כ"ג, כ"ד). אמירה של הנביא בִּלְעָם בן בְּעוֹר בהתייחסו לעם ישראל.
אבל הבחירה בשם נועדה גם לקרוץ לעם האיראני, דרך סמלים שמוכרים ויקרים לו, ובעיקר הסמל ההיסטורי של איראן: האריה והשמש.

בידול בין ההנהגה לעם
עד מהפכת 1979, האריה והשמש היו חלק בלתי נפרד מהזהות האיראנית. הם התנוססו על דגל המדינה וייצגו את התרבות הפרסית הקלאסית. מאז עליית משטר חומייני, הסמל הוחלף, אך האופוזיציה האיראנית אימצה אותו מחדש כסמל לתקווה ולחופש.
מבצע "עם כלביא" רומז לתחייה של הערכים הללו.
הוא אינו רק תגובה ביטחונית למתקפות איראניות, אלא גם ניסיון ליצור בידול, בין ההנהגה הרודנית לבין אזרחי איראן. שם המבצע, אם כן, הוא גם מסר של זהות ואמונה – שיום אחד, האריה יקום שוב.



