קבוצת אגד, שבשליטת קרן קיסטון, רושמת הישג נוסף בזירה הבינלאומית לאחר שחברת הבת שלה בהולנד, EBS, זכתה במכרז להפעלת קווי תחבורה ציבורית במחוז זיילנד שבדרום מערב המדינה. מדובר בזכייה נוספת, המתווספת להצלחה של החברה במכרזי הרכבת הקלה בגוש דן רק לפני ימים ספורים.
מוערך בכ-1.2 מיליארד שקל
לפי יו"ר אגד, אמיר לוי, זכייתה של EBS במכרז היא צעד נוסף בדרך להפיכתה של אגד לקבוצת תחבורה בינלאומית מובילה. החברה פועלת בהולנד מאז 2011 וכיום היא מפעילה כ-750 אוטובוסים בקווים עירוניים ואזוריים. EBS היא חברת התחבורה הציבורית הרביעית בגודלה במדינה והיא מחזיקה בארבעה זיכיונות הפעלה שונים, לתקופות של 10 עד 15 שנים.
החל מסוף 2026 ולמשך 12 שנים, תחליף EBS את חברת Transdev הצרפתית בהפעלת התחבורה הציבורית במחוז, הכוללת 120 אוטובוסים, מתוכם 90 חשמליים, אשר יפעלו מחמישה דיפואים ברחבי האזור. מחזור הפעילות הכולל של תקופת הזיכיון מוערך בכ-1.2 מיליארד שקל. הובלת המכרז נעשתה על ידי מנכ"ל אגד אירופה, אפי ארבל.
עוד באותו הנושא
התרחבות הפעילות בתחום התחבורה הירוקה
כ-65% מהאוטובוסים של EBS כיום הם חשמליים, בעוד שהיתר ממונעים בגז טבעי ירוק. נתח השוק של החברה בשוק האוטובוסים הציבוריים בהולנד, שעמד על כ-15% לפני הזכייה, צפוי לעלות לכ-17% עם הפעלת קווי התחבורה החדשים. לדברי מנכ"ל קבוצת אגד, גלעד ריקלין, פעילות הקבוצה בהולנד מהווה מנוע צמיחה משמעותי, והזכייה החמישית במדינה מעידה על איכות השירות שמספקת החברה והאמון לו היא זוכה מצד הרגולטורים.
פעילות אגד בזירה הבינלאומית
לצד פעילותה בהולנד, קבוצת אגד פועלת גם בפולין באמצעות חברת הבת Mobilis, שהיא חברת התחבורה הציבורית הפרטית הגדולה במדינה. החברה מחזיקה בכ-35% משוק האוטובוסים הציבוריים הפרטיים, ומפעילה צי של 350 אוטובוסים בערים מרכזיות כמו ורשה, קרקוב ובידגוש, עם כאלף עובדים.
ריקלין הדגיש כי הצמיחה של החברה בהולנד היא חלק מהתהליך האסטרטגי שמוביל אותה להיות שחקן משמעותי בתחום התחבורה הציבורית ברחבי העולם. לדבריו, החברה מפעילה כיום כ-1,100 אוטובוסים עם מחזור פעילות שנתי של 1.4 מיליארד שקל ושומרת על רווחיות מתמשכת, תוך התמקדות בתחבורה מתקדמת וברת קיימא.