מחירי כרטיסי הטיסה לצפון אמריקה זינקו לאחרונה, אך מהלך חדש של ממשלת ישראל עשוי לשנות זאת. הממשלה אישרה היום (א') הצעת משרדי התחבורה והאוצר בשיתוף יו"ר ועדת הכלכלה דוד ביטן למתן סיוע לחברות התעופה שירחיבו את היקף הפעילות ליעדים בצפון אמריקה. מטרת המהלך היא לעודד תחרות בשוק, לחזק את הקשר העסקי עם ארה"ב וקנדה, להגדיל את היצע הטיסות ולהקל על כיסם של הנוסעים.
עליית מחירים בעקבות המלחמה
בעקבות מלחמת 'חרבות ברזל', חלה ירידה חדה בתנועת הנוסעים לישראל וממנה, במיוחד בקווים לצפון אמריקה. עם עצירת פעילותן של רוב חברות התעופה הזרות, נותרה אל-על כחברה היחידה שממשיכה לטוס, אך הביקוש עולה בהרבה על הקיבולת, מה שהוביל לעליית מחירים משמעותית.

תקציב בסך 15 מיליון שקל
התקציב הכולל שהעמידה הממשלה למהלך עומד על 15 מיליון ש"ח. בהתאם להחלטת הממשלה, ייהנו מהסיוע חברות תעופה המפעילות טיסות סדירות וישירות בין ישראל לארה"ב וקנדה באמצעות מטוסים רחבי גוף. כדי להיות זכאיות לסיוע, החברות יידרשו להגדיל את היקף הפעילות שלהן ליעדים אלה בשתי טיסות שבועיות לפחות לכל יעד, בהשוואה לרבעון האחרון של 2024.
עוד באותו הנושא
ממשרד התחבורה נמסר כי: "המגבלות על קבלת הסיוע נועדו להבטיח כי הסיוע יופנה להגדלת פעילות בפועל ולא לתמיכה בטיסות קיימות, וכך יעודד חברות תעופה נוספות להיכנס לשוק ולספק פתרונות אטרקטיביים בקווים ארוכי הטווח לצפון אמריקה".
חיזוק הקשרים הכלכליים עם צפון אמריקה
על פי משרד התחבורה, כ-78% מההשקעות הזרות בישראל מקורן בצפון אמריקה. בעקבות מלחמת 'חרבות ברזל' וצמצום הפעילות, נרשמה ירידה של 40% בהיקף הטיסות לארה"ב וקנדה. התוכנית שואפת להחזיר את הקווים לשגרה ולהבטיח מחירים תחרותיים.

מנכ"ל משרד התחבורה, משה בן זקן, אמר: "ההחלטה הנוכחית תתרום לתוספת טיסות, הגברת תחרות ולאיתנות התעופה הבינלאומית של ישראל". שרת התחבורה מירי רגב הוסיפה כי: "משרד התחבורה מתגייס לעידוד חברות נוספות לחזור לפעילות, בייחוד בקווי צפון אמריקה שלהם חשיבות כלכלית רבה עקב הקשרים העסקיים ההדוקים בין המדינות".