נהריה נבחרה להיות העיר הראשונה בישראל שבה יופעלו אוטובוסים אוטונומיים ללא נהג בקו עירוני סדיר, במסגרת תכניתה של שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב, לקידום מיזמים חדשניים בתחום התחבורה החכמה.
חברת אימג'רי הישראלית קיבלה אישור לצאת לניסוי ראשון מסוגו של אוטובוס אוטונומי בכביש ציבורי, במסגרת מיזם משותף של משרד התחבורה ורשות החדשנות. הניסוי נערך בשיתוף חברת נתיב אקספרס, המפעילה קווי תחבורה ציבורית בצפון הארץ.
הניסוי יתבצע בקו 5 של חברת נתיב אקספרס בנהריה, במסלול של כשמונה קילומטרים העובר באזור מרכזי של העיר. בשלב הראשון, הניסוי יבוצע עם נוכחות נהג בטיחות מלווה וללא נוסעים. בשלב מתקדם יותר, מתוכנן להפעיל את הקו בנסיעה אוטונומית מלאה, עם נוסעים וללא נהג מלווה.
עוד באותו הנושא

האוטובוס האוטונומי, המכיל עד 32 נוסעים, כולל רמפה חשמלית להעלאת נוסעים עם כיסא גלגלים ומסוגל לנסוע עד 200 קילומטרים בהטענה אחת. הניסוי יכלול התנסות בנהיגה במצבי דרך שונים, תנאי ראות ומזגי אוויר מגוונים, והתמודדות עם אירועים לא צפויים בדרך.
שרת התחבורה, מירי רגב, הדגישה את מעמדה של ישראל בחזית הפיתוח העולמי בטכנולוגיות רכב ותחבורה, ואת מחויבות המשרד להמשיך ולהוביל בתחום זה. מנכ"ל משרד התחבורה, משה בן זקן, ציין כי המשרד מקדם מהלכי רגולציה ותקינה שיאפשרו לישראל להיות מהמדינות הראשונות בעולם שישלבו אוטובוסים אוטונומיים במערך התחבורה הציבורית.
דרור בין, מנכ"ל רשות החדשנות, הגדיר את הניסוי כפריצת דרך היסטורית המביאה את ישראל לחזית העולמית של תחבורה חכמה ובטוחה. הוא ציין כי האתגר הבא הוא להפוך את החזון למציאות מלאה, כולל גביית תשלום אוטומטית ופתרונות מותאמים לבעלי מוגבלויות.
ניסוי זה מסמן צעד משמעותי בהתפתחות התחבורה האוטונומית בישראל, ומציב את המדינה בחזית החדשנות העולמית בתחום זה. עם התקדמות הניסוי, צפוי כי טכנולוגיה זו תשפיע משמעותית על עתיד התחבורה הציבורית בישראל ובעולם.