הכירו את הינשוף: המסוק שמוביל את משימות הסער והחילוץ של חיל האוויר

לאחר התאונה הטרגית של מסוק ה"ינשוף" ברצועת עזה, מבט מעמיק על המסוק המוביל של חיל האוויר במשימות סער וחילוץ, ועל יכולותיו המרשימות.

תמונה של חיל האוויר האמריקאי מאת סמל-ראשון אהרון אלמון השני, ויקיפדיה

הלילה (בין שלישי לרביעי) התרסק מסוק "ינשוף" של חיל האוויר באזור ציר פילדלפי ברצועת עזה. האירוע, שגבה את חייהם של שני לוחמים ופצע שמונה נוספים, היה התאונה הקטלנית הראשונה של מסוק זה מאז כניסתו לשירות בחיל האוויר הישראלי. למרות האסון, ה"ינשוף" ממשיך להיות עמוד השדרה של מערך המסוקים בחיל, ומוכיח את עצמו יום אחר יום במשימות מורכבות ומסוכנות.

מסוק ה"ינשוף", המוכר בעולם כ-UH-60 Black Hawk, נכנס לשירות בחיל האוויר הישראלי בשנת 1994. המסוק, מתוצרת חברת סיקורסקי האמריקנית, פותח במקור עבור צבא ארצות הברית כתחליף למסוקי הבל 205 בעקבות לקחי מלחמת וייטנאם. בישראל, הוא החליף בהדרגה את מסוקי האנפה הוותיקים.

ה"ינשוף" מצטיין ביכולות טכניות מרשימות: אורך: 15.26 מטר, גובה: 5.13 מטר, משקל מרבי: 10,000 ק"ג, מהירות מרבית: 357 קמ"ש, טווח טיסה: 468 ק"מ (ללא מכלי דלק חיצוניים) וסייג רום: 5.8 ק"מ.

המסוק מונע על ידי שני מנועים חזקים מתוצרת ג'נרל אלקטריק, המספקים 1,560 כ"ס כל אחד. יכולות אלו מאפשרות לו לשאת עד 22 חיילים מצוידים או לבצע משימות חילוץ מורכבות.

שרידות גבוהה בשדה הקרב

אחת התכונות הבולטות של ה"ינשוף" היא השרידות הגבוהה שלו בשדה הקרב. להבי הרוטור הראשי עמידים בפני פגיעת קליעים בקוטר של עד 23 מ"מ, ומערכות ההנעה שלו מסוגלות לפעול עד 30 דקות לאחר אובדן כל השמן. בנוסף, המסוק מצויד במכלי דלק עמידים בפני התרסקות ומושבי טייס וטייס משנה חסיני כדורים.

ה"ינשוף" משמש למגוון רחב של משימות בחיל האוויר:  הובלת כוחות מיוחדים, חילוץ והצלה (כולל חילוצים ימיים), פינוי רפואי
– תובלת אח"מים (כולל הובלת האפיפיור יוחנן פאולוס השני בביקורו בישראל ב-2000) ומשימות מודיעין וסיור.

למרות גילו, ה"ינשוף" ממשיך לעבור שדרוגים ושיפורים. חיל האוויר בוחן באופן קבוע אפשרויות להרחבת יכולותיו, כולל אפשרות לגרסה חמושה יותר.

מסוק ה"ינשוף" הוכיח את עצמו כנכס אסטרטגי חיוני לחיל האוויר הישראלי. למרות האסון האחרון, המסוק ממשיך למלא תפקיד מרכזי במשימות קריטיות. יכולותיו הטכניות, אמינותו ורב-גוניותו הופכים אותו לכלי טיס חיוני בכל זירת פעולה, מבצעית או הומניטרית. עם המשך השדרוגים והשיפורים, צפוי ה"ינשוף" להמשיך ולשרת את חיל האוויר הישראלי עוד שנים רבות, תוך שמירה על מעמדו כאחד המסוקים המתקדמים והאמינים בעולם.

שתפו כתבה זו:

0 0 הצביעו
דירוג הכתבה
guest
0 תגובות
משוב מוטבע
הצג את כל התגובות
טוען עוד כתבות
דילוג לתוכן