נשיא המדינה יצחק הרצוג, שר הביטחון ישראל כ"ץ והרמטכ"ל רא"ל אייל זמיר העניקו היום את פרס ביטחון ישראל לחמישה פרויקטים פורצי דרך של צה"ל, המוסד, השב"כ והתעשיות הביטחוניות. הפיתוחים שזכו בפרס – ובהם מערכת נשק מרכזית ששימשה במערכה מול איראן, מערכי לווייני התצפית "אופק", ומערכות לוחמה אלקטרונית מתקדמות – הקנו לחיל האוויר ולגופי המודיעין עליונות אסטרטגית ומנעו יירוט של כלי טיס מאוישים בגזרות הלחימה השונות.