סמוטריץ' הצהיר: "ניישב את עזה, היא חלק מארץ ישראל"

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הציג קו מדיני-ביטחוני חד, אמר כי "עזה היא חלק מארץ ישראל" והצהיר כי בסופו של דבר "תהיה בה התיישבות ישראלית", בטענה "שאיפה שאין התיישבות אין ביטחון"

רצועת עזה, ארכיון | צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' נשא היום (ב') דברים בכנס ירושלים של קבוצת בשבע והציג קו מדיני-ביטחוני חד, לצד מסרים כלכליים אופטימיים ורפורמות שהוא מקדם. סמוטריץ' אמר כי "עזה היא חלק מארץ ישראל" והצהיר כי בסופו של דבר "תהיה בה התיישבות ישראלית", בטענה "שאיפה שאין התיישבות אין ביטחון".

סמוטריץ' בכנס | צילום: עקיבא שיינברגר- כנס בשבע

בהתייחס ליעדי המלחמה אמר כי המטרה המרכזית "הייתה ונשארה" השמדת חמאס ופירוז מלא של הרצועה: "לא יהיו מנהרות לא יהיה איום על אזרחי ישראל".

השר תיאר את השלבים העתידיים כפי שהוא רואה אותם "כיבוש, ממשל צבאי, התיישבות ועידוד הגירה" והדגיש שמדובר בתהליך שלוקח זמן אך משנה את תפיסת הביטחון.

לאפשר למשפחה למלא עגלה בלי לקרוס בקופה

בפן הכלכלי, סמוטריץ’ טען כי חלק מהתחזקות השקל, מהשקעות זרות ומהתנהגות הבורסה נובע מירידה בסיכונים הגיאו־פוליטיים, והציג את החוסן הכלכלי כמכפיל כוח לאומי.

בנושא החקלאות, התייחס לרפורמה בענף החלב ואמר כי "תחרות היא התרופה של החקלאות", לצד דגש על חיזוק ייצור מקומי וביטחון מזון, עם עדיפות למשקים באזורי גבול. לסיום חזר ליוקר המחיה כיעד חברתי-ציוני: לאפשר למשפחה "למלא עגלה" בלי לקרוס בקופה.

שתפו כתבה זו:

5 1 הצבעה
דירוג הכתבה
guest
0 תגובות
משוב מוטבע
הצג את כל התגובות
טוען עוד כתבות