חברת אפל נקנסה ב-634 מיליון דולר במסגרת תביעה של יצרנית המכשור הרפואי מסימו, אחרי שחבר מושבעים פדרלי בקליפורניה קבע כי השעונים החכמים של אפל השתמשו בטכנולוגיית מדידת חמצן בדם שמפרה פטנט של החברה. כך דווח אמש (ש') ב"רויטרס".
במסימו מברכים, באפל דוחים את הטענות
במסימו הגיבו כי הפסיקה מהווה הוכחה לחשיבות ההגנה על החדשנות והקניין הרוחני של החברה. אפל, מנגד, דחתה את מרבית הטענות, וציינה כי במהלך שש השנים האחרונות מסימו הגישה תביעות על עשרות פטנטים – שרובן נדחו – וכי הפטנט שעליו מבוססת הפסיקה הנוכחית פקע ב-2022 ונוגע לטכנולוגיה רפואית ישנה.

שורת תביעות קודמות
המשפט בקליפורניה הוא רק חלק מהחזית המשפטית בין החברות. בדצמבר 2023 קבעה נציבות הסחר הבינלאומי של ארה"ב (ITC) כי יכולת מדידת החמצן באפל ווטש מסוימים מפרה את הפטנט של מסימו והורתה לעצור את היבוא של סדרת Series 9 ו-Ultra 2. אפל נאלצה להסיר את יכולת המדידה מהשעונים כדי להמשיך לשווקם בארה"ב.
עוד באותו הנושא
- משרד החוץ ממליץ לישראלים להימנע לחלוטין מנסיעה לוונצואלה בשל פשיעה אלימה, חטיפות ואי-יציבות פוליטית
- מפקדת החירום האיראנית "חאתם אלאנביאא" מאיימת כי היא רואה בטיסות של מטוסי חיל האוויר הישראלי במרחב האווירי של מדינות שכנות לאיראן כאקט מסוכן ואיום ישיר
- חיל האוויר תוקף בנבטיה שבדרום לבנון: על פי דיווחים, מטוסי קרב ביצעו תקיפות בשני גלים באזור
- שגרירות ישראל בוושינגטון מעדכנת כי בשל התארכות הדיונים, המשא ומתן בין ישראל ללבנון בתיווך אמריקני יימשך גם היום, וייכנס ליומו הרביעי
באוגוסט החזירה אפל חלק מהיכולת דרך עדכון תוכנה, שאושר על ידי הרשויות האמריקניות ונועד לעקוף את הפטנט: השעון אוסף את הנתונים, אך החישוב והתצוגה מתבצעים באייפון. ביום שישי האחרון, עוד לפני פסיקת חבר המושבעים, פתחה ה-ITC בחקירה חדשה שתבדוק אם גם המנגנון המעודכן מפר את הפטנט של מסימו.

