חבר מושבעים קבע: אפל העתיקה את טכנולוגיית מדידת החמצן בדם

חבר המושבעים בקליפורניה קבע כי שעון חכם של חברת אפל השתמש בטכנולוגיית מדידת חמצן המפרה פטנט של יצרנית אחרת, וחייב את החברה בפיצוי של 634 מיליון דולר

השעון החכם של אפל, אילוסטרציה \ צילום: shutterstock

חברת אפל נקנסה ב-634 מיליון דולר במסגרת תביעה של יצרנית המכשור הרפואי מסימו, אחרי שחבר מושבעים פדרלי בקליפורניה קבע כי השעונים החכמים של אפל השתמשו בטכנולוגיית מדידת חמצן בדם שמפרה פטנט של החברה. כך דווח אמש (ש') ב"רויטרס".

במסימו מברכים, באפל דוחים את הטענות

במסימו הגיבו כי הפסיקה מהווה הוכחה לחשיבות ההגנה על החדשנות והקניין הרוחני של החברה. אפל, מנגד, דחתה את מרבית הטענות, וציינה כי במהלך שש השנים האחרונות מסימו הגישה תביעות על עשרות פטנטים – שרובן נדחו – וכי הפטנט שעליו מבוססת הפסיקה הנוכחית פקע ב-2022 ונוגע לטכנולוגיה רפואית ישנה.

חברת מסימו, ארכיון | צילום: shutterstock

שורת תביעות קודמות

המשפט בקליפורניה הוא רק חלק מהחזית המשפטית בין החברות. בדצמבר 2023 קבעה נציבות הסחר הבינלאומי של ארה"ב (ITC) כי יכולת מדידת החמצן באפל ווטש מסוימים מפרה את הפטנט של מסימו והורתה לעצור את היבוא של סדרת Series 9 ו-Ultra 2. אפל נאלצה להסיר את יכולת המדידה מהשעונים כדי להמשיך לשווקם בארה"ב.

באוגוסט החזירה אפל חלק מהיכולת דרך עדכון תוכנה, שאושר על ידי הרשויות האמריקניות ונועד לעקוף את הפטנט: השעון אוסף את הנתונים, אך החישוב והתצוגה מתבצעים באייפון. ביום שישי האחרון, עוד לפני פסיקת חבר המושבעים, פתחה ה-ITC בחקירה חדשה שתבדוק אם גם המנגנון המעודכן מפר את הפטנט של מסימו.

חברת אפל, ארכיון | צילום: shutterstock

שתפו כתבה זו:

0 0 הצביעו
דירוג הכתבה
guest
0 תגובות
משוב מוטבע
הצג את כל התגובות
טוען עוד כתבות