באיראן יש מחסור עצום בחשמל – ויש לזה סיבה מפתיעה

באיראן מתמודדים כבר תקופה עם מחסורים הולכים וגדלים במשאבים חשובים ובסיסיים. מחסור חריף במים, מחסור בתרופות ומחסור בחשמל. הסיבה למחסור בחשמל נגרמת בחלקה משימוש בלתי חוקי, ומפתיע

שיראז, איראן, ארכיון | צילום: שאטרסטוק

לצד המחסור הגדול במים, המחסור בתרופות, הרס מההפצצות בטהרן, וסדרות של פיצוצים מסתוריים, באיראן מתמודדים גם עם מחסור בחשמל. היום (ג'), נחשפה באתר "איראן אינטרנשיונל" אחת הסיבות לכך.

חלק ניכר מהמחסור: כריית מטבעות קריפטו

לפי הפרסום, כ-20% מהמחסור בחשמל נגרם בשל כרייה בלתי חוקית של מטבעות קריפטוגרפיים. תהליך זה, בו משתמשים במחשבים לחישובים מסובכים לטובת עסקאות קריפטו, הוא תהליך שדורש צריכת אנרגיה גבוהה, וגוזל הרבה חשמל. פעילות כזו שנעשית במימדים נרחבים ובאופן בלתי חוקי, פוגעת קשות ביכולת לספק חשמל.

מוחמד אללהאד, סגן מנהל ייצור, הולכה והפצה של חברת החשמל האיראנית Tavanir, מסביר כי באיראן פעילות זו צורכת כ- 2,000 מגה-וואט של חשמל, כמות של שני מתקנים גרעיניים בבושהר.

תקיפה בלב טהרן | צילום: דובר צה"ל

ההוכחה – מתקופת המלחמה עם ישראל

על היקף ההשפעה של פעילות זו לומד אללהאד דווקא מתקופת המלחמה עם ישראל, בה הופסקה פעילות האינטרנט, וצריכת החשמל ברחבי המדינה ירדה ב-2,400 מגה-וואט, דבר שמייחסים בחברת Tavanir להשבתתם של למעלה מ-900,000 מכשירי כריית קריפטו הפועלים באופן לא חוקי.

לאחרונה, עקב גל החום הכבד, שיבושים בתשתיות ומחסור במים, הביקוש לחשמל באיראן הגיע לשיא. אללהאד הדגיש כי השימוש הבלתי חוקי בחשמל לצורך כריית קריפטו הוא "לא רק לא חוקי ולא אתי, אלא גם מזיק", ואמר כי הוא גורם לסכנה של נפילות מתח, נזק למכשירי חשמל וסכנות שריפה.

שתפו כתבה זו:

5 1 הצבעה
דירוג הכתבה
guest
0 תגובות
משוב מוטבע
הצג את כל התגובות
טוען עוד כתבות