שר הביטחון ישראל כ"ץ חשף אתמול (ה') את המשימה הבאה של מערכת הביטחון לאחר מבצע "עם כלביא". השר אמר כי להכין תוכנית אכיפה ישראלית מלאה שתמנע מאיראן לשוב ולאיים על ישראל – בפרט בתחומי הגרעין והטילים.
הישגים מופלאים מול איראן
בדברים שנאמרו בהערכת מצב עם הרמטכ"ל רב-אלוף אייל זמיר, ראש אגף מבצעים אלוף איציק כהן וראש אמ"ן אלוף שלומי בינדר, הדגיש שר הביטחון כי "המבצע השיג הישגים מופלאים, סיכלנו את תוכנית הגרעין ואת מערך ייצור הטילים של איראן, שני האיומים המרכזיים ביותר על ביטחון ישראל".

לדבריו, "המשימה של צה"ל כעת היא להכין תוכנית אכיפה כחול-לבן, שתבטיח שאיראן לא תוכל לשקם את כוחותיה ולהתחדש באיומים אסטרטגיים".
עוד באותו הנושא
- לוחם צה"ל נפצע באורח בינוני במהלך תאונה מבצעית בדרום לבנון
- גיבור במותו: ראאד אבו אלקיעאן, תושב חורה שבנגב, עובד משרד הביטחון, נפל במהלך תאונה מבצעית ברצועת עזה
- הנשיא טראמפ: "האיראנים מסכימים לכל מה שאני רוצה – הם חייבים"
- לוין ואוחנה למשפחות שכולות: "לא נסוג משום יעד שיהווה איום, צה"ל יישאר במוקדים האסטרטגיים בצפון"
פגיעה בפיקוד האיראני
במהלך המבצע, ישראל תקפה ופגעה גם במפקדים בכירים, תשתיות נשק ויעדים של המשטר בטהרן בסיוע שיתוף פעולה מבצעי עם ארצות הברית. שר הביטחון ציין כי יש להבטיח שמירה על העליונות האווירית בשמי איראן, ולמנוע כל ניסיון של חידוש היכולות.

"צה"ל חייב להיערך מודיעינית ומבצעית, ולהפעיל לחץ אפקטיבי שיבטיח הרתעה מתמשכת", אמר שר הביטחון. "מדינת ישראל נחושה להמשיך במדיניות של הגנה אקטיבית – ואני סומך על צה"ל שימשיך להוביל את המשימה באחריות, באומץ ובדיוק".



