מחקר חדש של Anti-Scam Alliance הראה כי אחד מכל ארבעה אנשים "נעקץ" כספית על ידי מתחזים בטלפון, לסכום כולל המגיע לכטריליון דולר בשנה החולפת. בעקבות כך, גוגל יצאה עם פיתוח חדש שעושה שימוש ב-AI כדי לשים קץ לתופעה.
בכנס הפיתוח של גוגל לשנת 2024 הציגה החברה פיצ'ר אשר עשוי לשים סוף לעקיצות בשיחות הטלפון. אז איך זה עובד? הפיצ'ר מאזין לשיחות הטלפון של המשתמש, כאשר הוא יודע לזהות מילים אשר חוזרות על עצמן במהלך שיחות נוכלות ויֵדע לאותת למשתמש כי השיחה נראית בפניו כחשודה. גוגל לימדה את הפיתוח מילות מפתח ודפוסי התנהגות במהלך שיחות עוקץ.
מה שזועק פה לעין הוא עניין הפרטיות, אך גם לזה יש לגוגל פתרון – גוגל משתמשים ב-Gemini Nano, אשר מסוגל לפעול על המכשיר באופן מקומי וללא חיבור לענן או לאינטרנט.
עוד באותו הנושא
"שיחת הונאה אפשרית. בנקים לעולם לא יבקשו מכם להעביר כספים מהחשבון כדי לשמור עליו". דוגמא של גוגל להתראה על הונאה אפשרית.
גוגל לא פירסמה תאריך השקה לפיצ'ר ומתי הוא צפוי להגיע אלינו, אך הפיתוח ככל הנראה, יעבוד לפחות בהתחלה רק בשפה האנגלית ורק במכשירי הדגל.